Φερστάπεν: Δραματική Pole Position στη Μόντσα αφήνοντας πίσω τον Νόρις

Φερστάπεν: Δραματική Pole Position στη Μόντσα αφήνοντας πίσω τον Νόρις

Ο Μαξ Φερστάπεν εξακολουθεί να γράφει ιστορία στην Formula 1, καταρρίπτοντας κάθε ρεκόρ και εδραιώνοντας την κυριαρχία του. Στις κατατακτήριες δοκιμές της θρυλικής πίστας της Μόντσα, ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull απέδειξε για άλλη μια φορά γιατί θεωρείται ο κορυφαίος της εποχής, κατακτώντας την pole position με έναν εντυπωσιακό τρόπο.

Η Υπεροχή σε Αριθμούς: Ένα Ιστορικό Ρεκόρ Ταχύτητας

Η επίδοση του Φερστάπεν στη Μόντσα δεν ήταν απλά μια ακόμα pole. Ο Ολλανδός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της F1, με μέση ταχύτητα περίπου 264.68 χλμ/ώρα, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε ο Λιούις Χάμιλτον από το 2020 στην ίδια πίστα. Αυτό το επίτευγμα υπογραμμίζει όχι μόνο την ικανότητα του πιλότου αλλά και την εξαιρετική απόδοση του μονοθεσίου της Red Bull, το οποίο δείχνει να βρίσκεται σε δική του κατηγορία φέτος.

Η Πορεία προς την Pole: Ανάλυση των Κατατακτήριων

Q1: Οι Εκπλήξεις και οι Αποκλεισμοί

Η πρώτη φάση των κατατακτήριων δοκιμών (Q1) επεφύλασσε τις δικές της συγκινήσεις. Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes έκανε εντυπωσιακή εκκίνηση, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο (1:19.414) με τη medium γόμα ελαστικών, μια επιλογή που τον διαφοροποίησε από τους υπόλοιπους πιλότους που προτίμησαν τη soft. Αυτή η στρατηγική επιλογή της Mercedes δείχνει την εμπιστοσύνη τους στην απόδοση των ελαστικών και την ικανότητα του μονοθεσίου τους να αποδίδει ακόμη και με πιο “σκληρές” γόμες. Αξίζει να σημειωθεί η πολύ καλή εμφάνιση του Γιούκι Τσουνόντα της AlphaTauri, ο οποίος κατέκτησε την τέταρτη θέση, ενώ ο Κάρλος Σάινθ με τη Williams έκλεισε την πρώτη πεντάδα, αναδεικνύοντας την πρόοδο της βρετανικής ομάδας. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Χάτζαρ, Στρολ, Κολαπίντο, Γκασλί και Λόσον.

Q2: Η Ανάληψη της Πρωτοπορίας και οι Κίνδυνοι

Στο Q2, ο Μαξ Φερστάπεν ανέβασε ρυθμό, δείχνοντας τις πραγματικές του δυνατότητες και καταλαμβάνοντας την κορυφή με χρόνο 1:19.140. Εντυπωσιακός ήταν και ο νεαρός Κίμι Αντονέλι, ο οποίος, μόλις είχε σωθεί στο Q1, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες που υπάρχουν γύρω από το όνομά του. Ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren τερμάτισε τρίτος, μπροστά από τον Ράσελ. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον Λάντο Νόρις, ο οποίος κινδύνευσε σοβαρά με αποκλεισμό, αλλά κατάφερε να προκριθεί στην πέμπτη θέση. Οι δύο Ferrari, με τους Λεκλέρ και Χάμιλτον (ο οποίος αγωνίζεται με τη Ferrari φέτος), παρέμειναν στην έκτη και ένατη θέση αντίστοιχα, ενώ ο Τσουνόντα ήταν ο τελευταίος που εξασφάλισε την πρόκριση για το Q3. Εκτός έμειναν οι Μπέρμαν, Χούλκενμπεργκ, οι δύο Williams (προφανώς αναφερόμαστε στους Σάινθ και Άλμπον/Σάρτζεντ) και ο Οκόν.

Q3: Η Τελική Αναμέτρηση και η Επιβεβαίωση της Κυριαρχίας

Στην κορύφωση των κατατακτήριων, το Q3, ο Φερστάπεν ξεκίνησε δυναμικά με χρόνο 1:18.923, θέτοντας τις βάσεις για την pole position. Πίσω του βρέθηκαν ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο Λιούις Χάμιλτον, αν και τέταρτος αρχικά, είχε επιβληθεί ποινή πέντε θέσεων λόγω αλλαγής κινητήρα (ή άλλου εξαρτήματος του power unit), γεγονός που επηρέασε σημαντικά τη θέση εκκίνησής του. Ο Ράσελ ήταν πέμπτος, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή του απόδοση.

Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Ολλανδός επιβεβαίωσε την κυριαρχία του με έναν ακόμα ταχύτερο γύρο (1:18.792), κατακτώντας πανηγυρικά την pole position στη Μόντσα. Ο Λάντο Νόρις της McLaren, με μια εξαιρετική προσπάθεια, κατέκτησε τη δεύτερη θέση, μόλις πίσω από τον Φερστάπεν, δείχνοντας τις δυνατότητες της McLaren. Τρίτος πλασαρίστηκε ο έτερος πιλότος της McLaren, Όσκαρ Πιάστρι, επιφάνεια του βρετανικού μονοθεσίου ως ένα σοβαρό ανταγωνιστή. Οι Ferrari τερμάτισαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, με τον Σαρλ Λεκλέρ και τον Λιούις Χάμιλτον αντίστοιχα. Ωστόσο, λόγω της προαναφερθείσας ποινής, ο Χάμιλτον θα εκκινήσει από τη 10η θέση. Οι Mercedes των Ράσελ και Αντονέλι (προφανώς αναφερόμαστε στην κατάταξη, καθώς ο Αντονέλι είχε εξαιρετική απόδοση) κατέλαβαν την έκτη και έβδομη θέση, με τον Γκαμπριέλ Μπορτολέτο όγδοο και τους Φερνάντο Αλόνσο και Τσουνόντα να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, διασφαλίζοντας μια ενδιαφέρουσα σειρά εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ