Το αμερικανικό ποδόσφαιρο έπιασε τα φώτα της δημοσιότητας τα ξημερώματα της Δευτέρας με τη διεξαγωγή του Super Bowl 2025, όπου οι Philadelphia Eagles νίκησαν τους Kansas City Chiefs, στο ρόστερ των οποίων βρίσκεται ο Έλληνας αθλητής Τζωρτζ Καρλαύτης. Παρά το γεγονός ότι το Super Bowl μέχρι πρότινος δεν είχε ευρεία αποδοχή στην ελληνική αγορά, οι τελευταίες χρονιές δείχνουν μία αυξανόμενη προτίμηση του κοινού στην παρακολούθησή του, αν και η ώρα διεξαγωγής παραμένει δύσκολη για τους Έλληνες φιλάθλους.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Super Bowl εξακολουθεί να είναι το πιο παρακολουθούμενο αθλητικό γεγονός στις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη φετινή εκδήλωση να καταγράφει διψήφια νούμερα τηλεθέασης, μόνο με τον τελικό του Champions League να το συναγωνίζεται σε παγκόσμια κλίμακα. Η φετινή αναμέτρηση προσέλκυσε πάνω από 123 εκατομμύρια θεατές, σημειώνοντας ρεκόρ που εντυπωσιάζει.
Η Επιχειρηματική Δυναμική του Super Bowl
Η τεράστια δημοτικότητα του Super Bowl έχει προκαλέσει μία πραγματική έκρηξη στις διαφημιστικές ευκαιρίες. Εταιρείες και brands εκμεταλλεύονται αυτή την μοναδική ευκαιρία, καθώς τα διαφημιστικά έσοδα έχουν χτυπήσει νέα ρεκόρ. Οι τιμές για τα εισιτήρια κυμαίνονται απ’ τα $5,000 μέχρι $150,000, με αγορά VIP και σουίτες να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη ζήτηση. Ο αριθμός των διαφημίσεων και οι καλλιτέχνες που προβάλλονται παράλληλα με το παιχνίδι είναι αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές της εκδήλωσης.
Για πόσο όμως μία 30 δευτερολέπτων διαφήμιση κοστίζει σήμερα; Το ποσό έχει εκτοξευθεί σε σχεδόν 8 εκατομμύρια δολάρια! Αυτό είναι ένα τεράστιο άλμα σε σχέση με μόλις 37,500 δολάρια που απαιτούνταν πριν από 60 χρόνια, το 1965. Χρειάστηκε μόνο μισός αιώνας για να υπερδιακοσαπλασιαστεί η αξία του τηλεοπτικού χρόνου.
Take it all in! pic.twitter.com/pyasO4lVbl
— Philadelphia Eagles (@Eagles) February 10, 2025
Η δυναμική αυτή αποτυπώνει την παράλληλη άνοδο της τηλεθέασης και της τεράστιας δημοφιλίας του αθλήματος. Ο τελικός του 1965 είχε μόλις 24,430,000 τηλεθεατές, σχεδόν 100 εκατομμύρια λιγότεροι από ότι φέτος.
Δείτε παρακάτω τον πίνακα που συγκρίνει την αναλογία αύξησης της τηλεθέασης και του κόστους της διαφήμισης των 30 δευτερολέπτων, που φέτος έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ!
ΧΡΟΝΙΑ | ΜΕΣΟΣ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ 30 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ | ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΩΝ |
1965 | 37.500$ | 24.430.000 |
1970 | 72.500$ | 46.040.000 |
1975 | 110.000$ | 57.710.000 |
1980 | 275.000$ | 68.290.000 |
1985 | 550.000$ | 92.570.000 |
1990 | 800.000$ | 79.510.000 |
1995 | 1.085.000$ | 94.080.000 |
2000 | 2.200.000$ | 84.335.000 |
2005 | 2.500.000$ | 90.745.000 |
2010 | 3.100.000$ | 111.010.000 |
2015 | 2.400.000$ | 86.072.000 |
2020 | 5.600.000$ | 99.9000.000 |
2024 | 7.000.000$ | 115.100.000 |
2025 | 8.000.000$ | 123.000.000 |