Η εμβληματική Lancia Delta Integrale που οδηγούσε ο Κάρλος Σαϊνθ κατά τη διάρκεια της σεζόν 1993 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, είναι προς πώληση με ζήτηση που φτάνει τις 425.000 λίρες (περίπου 511.444 ευρώ). Παρά τις προκλήσεις που είχε αυτή η αγωνιστική περίοδος, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα πιο περιζήτητα κομμάτια για τους συλλέκτες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η Lancia Delta Integrale θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην ιστορία των ράλι, με κυρίαρχη παρουσία από το 1987 και μετά, κατακτώντας πάνω από το 80% των νικών στο πρωτάθλημα. Αν και ο Κάρλος Σαϊνθ είχε προηγουμένως κερδίσει δύο παγκόσμιους τίτλους το 1990 και το 1992 με την Toyota, το 1993 η συνεργασία του με την Lancia αποδείχθηκε μάλλον δύσκολη παρά ιδανική.
Δυσκολίες του 1993
Η καριέρα του Σαϊνθ το 1993 περιλάμβανε αρκετές απογοητευτικές στιγμές με το Delta Integrale της Jolly Club:
Ράλι Μόντε Κάρλο: Εκατομμύρια αγωνιούντες τον είδαν να τερματίζει 14ος λόγω ατυχήματος σε παγωμένη διαδρομή.
Ράλι Πορτογαλίας: Πέντε ανατροπές μετά από σύγκρουση σε τοίχο.
Ράλι Κορσικής: Παρά τις βελτιώσεις, δεν κατόρθωσε να ανέβει στο βάθρο.
Ράλι Ακρόπολις: Τερμάτισε 2ος, που ήταν η καλύτερη επίδοσή του εκείνη τη χρονιά.
Ράλι Σαν Ρέμο: Αποκλείστηκε λόγω μη επιτρεπτού καυσίμου.
Ράλι Καταλονίας: Παράτησε τον αγώνα λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων.
Παρά τις δυσκολίες, ο Σαϊνθ άλλαξε ομάδα στο τέλος της σεζόν, υπογράφοντας με τη Subaru και συνεχίζοντας την επιτυχημένη του καριέρα.
Μια συλλεκτική έκδοση
Αυτή η Lancia Delta Integrale, αν και δεν γνώρισε ιδιαίτερες επιτυχίες υπό την καθοδήγηση του Σαϊνθ, είναι ανεκτίμητη για τους συλλέκτες. Κατασκευάστηκε το 1991 και έχει οδηγηθεί και από άλλους θρύλους όπως ο Γιούχα Κάνκουνεν και ο Ντιντιέ Οριόλ. Εξοπλίζεται με κινητήρα 2.0 λίτρων που αποδίδει άνω των 300 ίππων, καθώς και εξατάχυτο κιβώτιο Lancia Abarth R90 με τετρακίνηση.
Ανακαινίστηκε πλήρως το 2019 από ειδικούς, με τη βοήθεια του Miki Biasion, διατηρώντας σήμερα τα χρώματα της Repsol, όπως τα είχε επιλέξει ο Σαϊνθ. Προς το παρόν, διατίθεται προς πώληση από την αναγνωρίσιμη εταιρεία Duncan Hamilton Rofgo, που ειδικεύεται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα υψηλής αξίας. Η τιμή των 511.444 ευρώ ουσιαστικά υποδηλώνει την αναγνωρισμένη ιστορική αξία του αυτοκινήτου, και ίσως ένας από τους πιθανούς αγοραστές να είναι ο γιος του Σαϊνθ, Κάρλος Σαϊνθ Τζούνιορ.
Μια μυθική καριέρα
Ο Κάρλος Σαϊνθ είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους οδηγούς ράλι της ιστορίας. Με πάνω από 30 χρόνια καριέρας, έχει κατακτήσει δύο Παγκόσμιους Τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), παραμένοντας ένα σύμβολο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η καριέρα του ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 με την ομάδα Ford και γρήγορα αναδείχθηκε σε κορυφαίο ταλέντο. Το πρώτο του βάθρο το πέτυχε το 1987 στο Ράλι Ακρόπολις.
Παγκόσμια Πρωταθλήματα
- 1990: Πρώτος παγκόσμιος τίτλος με το Toyota Celica GT-Four.
- 1992: Δεύτερος τίτλος, πάλι με Toyota.
Συνεργασίες με ομάδες
Ο Σαϊνθ συνεργάστηκε με σημαντικές ομάδες του WRC όπως: Toyota, Lancia, Subaru, Ford, και Citroën.
Ρεκόρ και διάκρισης
- Κατέχει τον τίτλο «El Matador» λόγω του επιθετικού και στρατηγικού στυλ του.
- Περισσότερες συμμετοχές στην ιστορία του WRC με 196 αγώνες.
- 26 νίκες σε αγώνες WRC, κατατάσσοντάς τον στους κορυφαίους οδηγούς.
-
Διακρίσεις στο Ράλι Ντακάρ
Μετά το WRC, στράφηκε στο Ράλι Ντακάρ, όπου πέτυχε:
- 2010: Νίκη με Volkswagen.
- 2018: Νίκη με Peugeot 3008 DKR.
- 2020: Τρίτος τίτλος με την Mini X-Raid.
Προσωπική ζωή
Ο Σαϊνθ είναι παντρεμένος με την Reyes Vázquez de Castro και έχει δύο παιδιά. Ο γιος του, Carlos Sainz Jr., λαμβάνει μέρος στη Formula 1 οδηγώντας για την ομάδα Ferrari, με τον πατέρα του να τον στηρίζει ενεργά.
Διακρίσεις και βραβεία
- Príncipe de Asturias (1990): Αναγνώριση για τη συμβολή του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
- Βραβείο Στρατηγού Μοτοσυκλέτας της FIA (2020): Για τις συνολικές του επιδόσεις.
Ο Κάρλος Σαϊνθ παραμένει μια μορφή που εμπνέει, θεωρούμενος ένας από τους πιο ολοκληρωμένους οδηγούς στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με έναν μοναδικό συνδυασμό ταχύτητας, στρατηγικής και αντοχής.
Πηγή: in.gr