Ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε μια ιστορική επιτυχία, κατακτώντας το τέταρτο σερί παγκόσμιο τίτλο του στη Formula 1, και μπήκε σε μια ελιτίστικη ομάδα οδηγών που έχουν εξασφαλίσει περισσότερους από τέσσερις τίτλους. Παρόλο που η φετινή του πορεία ήταν πιο απαιτητική σε σύγκριση με πέρυσι, ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull κατάφερε να επιτύχει τον στόχο του. Ωστόσο, η ομάδα του δεν είχε την ίδια επιτυχία, καθώς ο Σέρχιο Πέρες, ο δεύτερος οδηγός, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί σε υψηλό επίπεδο.
Ο Μεξικανός πιλότος αποχωρεί από την αυστριακή ομάδα μετά από τέσσερα χρόνια, δίνοντας τη θέση του στον Νεοζηλανδό Λίαμ Λόουσον.
«Να είσαι ομόσταυλος του Μαξ στη Red Bull είναι εξαιρετικά δύσκολο. Ο ανταγωνισμός σε αυτή τη θέση είναι πολύ μεγάλος» δήλωσε ο Πέρες λίγο πριν την αποχώρησή του.
Προκλήσεις στην ομάδα
Ο Λόουσον θα είναι ο πέμπτος πιλότος που θα συνεργαστεί με τον Φερστάπεν στη Red Bull. Εξετάζοντας την ιστορία, οι περασμένοι συνάδελφοι του περιλαμβάνουν τους Ντάνιελ Ρικιάρντο, Πιέρ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον. Αυτά τα ενδεχόμενα δείχνουν πόσο δύσκολη είναι η θέση του δεύτερου οδηγού στη Red Bull, καθώς η ομάδα έχει δείξει ότι δεν διστάζει να πάρει σκληρές αποφάσεις.
Η Red Bull, γνωστή για την υποστήριξή της στον Φερστάπεν, έχει επενδύσει σημαντικά σε αυτόν, καθιστώντας τον στο επίκεντρο των προσπαθειών της. Ωστόσο, η συμπεριφορά της ομάδα απέναντι στους δεύτερους οδηγούς έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Οι Ρικιάρντο και Γκασλί δεν κατάφεραν να διατηρήσουν τη θέση τους, ενώ ο Πέρες υπήρξε σταθερός παρά τις προκλήσεις.
Στρατηγικές και προοπτικές
Σύμφωνα με τον Κρίστιαν Χόρνερ, επικεφαλής της Red Bull, «Ο Μαξ είναι εξαιρετικά δύσκολος να συνεργαστείς». Η ομάδα, υποστηρίζοντας τον Φερστάπεν για οχτώ χρόνια, έχει αποδείξει ότι οι στρατηγικές τους επικεντρώνονται στη δημιουργία ενός προηγμένου μονοθεσίου γύρω από τον ίδιο. Αυτό έχει φέρει στην ομάδα πολλές νίκες, αλλά έχει και τις αντιφάσεις του, κυρίως στις σχέσεις με τους άλλους οδηγούς.
Ο Λόουσον αν έχει τη δυνατότητα και την τύχη, μπορεί να έχει επιτυχίες στην ομάδα, οι οποίες εξαρτώνται και από την απόδοσή του ως πιλότος. Αν εκείνος επιδιώξει να κερδίσει την προτίμηση της ομάδας, θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, καθώς η Red Bull είναι γνωστή για την επιμονή της στις επιδόσεις και τη σκληρή κριτική.%