Ο Μαξ Φερστάπεν, ο «ιπτάμενος Ολλανδός» της Red Bull Racing, εξασφάλισε την pole position για το Grand Prix της Ιταλίας, στον 16ο αγώνα της σεζόν της Formula 1, μετά από μια συναρπαστική μάχη στην πίστα της Μόντσα. Αυτή η επιτυχία όχι μόνο τον φέρνει στην πρώτη θέση της εκκίνησης, αλλά αποτελεί και ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στην εντυπωσιακή του καριέρα, ξεπερνώντας ιστορικά ρεκόρ.
Η κυριαρχία του Φερστάπεν και τα νέα ρεκόρ
Ο Μαξ Φερστάπεν, δείχνοντας για πολλοστή φορά την αδιαμφισβήτητη ταχύτητα και δεξιοτεχνία του, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτή η 45η pole position της καριέρας του με τη Red Bull δεν είναι απλώς ένας αριθμός. Τον ανεβάζει πάνω από τον θρυλικό Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος είχε σταματήσει στις 44, τοποθετώντας τον ακόμα πιο ψηλά στην ιστορία της Formula 1 όσον αφορά τις εκκινήσεις από την πρώτη θέση.
Πέρα από την κατάκτηση της pole, ο Φερστάπεν έγραψε ιστορία και με έναν άλλο τρόπο: πραγματοποίησε τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της F1, σε επίπεδο μέσης ταχύτητας. Με μια μέση ταχύτητα που άγγιξε τα 265 χλμ/ώρα, κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε ο Λιούις Χάμιλτον στην ίδια ιστορική πίστα της Μόντσα εδώ και πέντε χρόνια. Αυτό το επίτευγμα υπογραμμίζει όχι μόνο την ικανότητα του οδηγού, αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας των μονοθεσίων της Formula 1.
Η μάχη των McLaren και οι εκπλήξεις του grid
Η μάχη για την κορυφή ήταν έντονη, με τον Λάντο Νόρις της McLaren να δίνει σκληρό αγώνα. Τελικά, ο Βρετανός πιλότος κατέκτησε τη δεύτερη θέση, μόλις 77 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Φερστάπεν. Η εξαιρετική εμφάνιση της McLaren ολοκληρώθηκε με την τρίτη θέση του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος, Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος συνεχίζει να εντυπωσιάζει στην πρώτη του σεζόν.
Δίπλα στον Πιάστρι, στην τέταρτη θέση του grid, θα εκκινήσει ο τοπικός ήρωας Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari, ενθουσιάζοντας τους Tifosi. Ωστόσο, υπήρξαν και ανατροπές. Ο Λιούις Χάμιλτον, αρχικά πέμπτος στις κατατακτήριες, επηρεάστηκε από μια ποινή πέντε θέσεων που κουβαλούσε από τον προηγούμενο αγώνα της Ολλανδίας, με αποτέλεσμα να πέσει στη 10η θέση εκκίνησης.
Οδηγοί και στρατηγικές για το Grand Prix της Μόντσα
Η πίστα της Μόντσα, γνωστή ως ο «Ναός της Ταχύτητας», απαιτεί συγκεκριμένες ρυθμίσεις και στρατηγικές. Η υψηλή μέση ταχύτητα και οι μεγάλες ευθείες ευνοούν τα μονοθέσια με χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση (low downforce setups), κάτι που η Red Bull φαίνεται να έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο. Ωστόσο, η διαχείριση των ελαστικών και η αξιοπιστία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στον αγώνα της Κυριακής.
Η σειρά εκκίνησης διαμορφώνεται ως εξής:
- Μαξ Φερστάπεν (Red Bull)
- Λάντο Νόρις (McLaren)
- Όσκαρ Πιάστρι (McLaren)
- Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari)
- Τζορτζ Ράσελ (Mercedes)
- Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ferrari)
- Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas)
- Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin)
- Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas)
- Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
Η αναμενόμενη μάχη μεταξύ της Red Bull και των εντυπωσιακών McLaren, σε συνδυασμό με την πίεση που θα ασκήσουν οι Ferrari στην έδρα τους, προμηνύει έναν συναρπαστικό αγώνα στο Grand Prix της Μόντσα. Η Formula 1 συνεχίζει να προσφέρει μοναδικές στιγμές δράσης και αδρεναλίνης στους εκατομμύρια οπαδούς της παγκοσμίως.
The starting grid for Sunday’s Italian Grand Prix 👀#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/OLuKiAUhH0
— Formula 1 (@F1) September 6, 2025