Όσκαρ 2025: Οι Υποψήφιοι και οι Απρόσμενες Απουσίες

Όσκαρ 2025: Οι Υποψήφιοι και οι Απρόσμενες Απουσίες

Σήμερα, 23 Ιανουαρίου, η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών παρουσίασε τις υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ, με την ταινία «Emilia Pérez» να είναι η μεγάλη πρωταγωνίστρια, συγκεντρώνοντας 13 υποψηφιότητες. Ακολουθούν οι ταινίες «The Brutalist» και «Wicked», οι οποίες απέσπασαν από 10 προτάσεις η κάθε μία. Αν και οι προβλέψεις από προηγούμενες βραβεύσεις και σωματεία ήταν πολλές, η φετινή χρονιά επιφύλασσε εκπλήξεις, καθώς μεγάλα ονόματα όπως η Αντζελίνα Τζολί και ο Ντένζελ Ουάσινγκτον δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα.

Η Αντζελίνα Τζολί και η ερμηνεία της στο «Maria»

Η Αντζελίνα Τζολί καταχειροκροτήθηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας για την ερμηνεία της ως Μαρία Κάλλας, όμως στην συνέχεια η ταινία του Πάμπλο Λαρέν απέτυχε να λάβει αναγνώριση στα βραβεία που ακολούθησαν. Αν και ο σκηνοθέτης έχει καθοδηγήσει ηθοποιούς σε υποψηφιότητες Όσκαρ στο παρελθόν, ο ανταγωνισμός για την κατηγορία Καλύτερης Ηθοποιού ήταν έντονος φέτος.

Σελένα Γκόμεζ και «Emilia Pérez»

Παρά το γεγονός ότι η ταινία «Emilia Pérez» συγκέντρωσε 13 υποψηφιότητες, η Σελένα Γκόμεζ, ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα του καστ, έμεινε εκτός της κατηγορίας Β’ Γυναικείου Ρόλου. Αντιθέτως, η Αριάνα Γκράντε διακρίθηκε για την υποψηφιότητά της στο «Wicked», αποδεικνύοντας ότι η Ακαδημία αγκαλιάζει τους pop stars στις πιο «σοβαρές» παραγωγές.

Το «Gladiator II» και ο Απουσία του Ντένζελ Ουάσινγκτον

Η πολυπόθητη συνέχεια της ταινίας «Gladiator» κατόρθωσε να κερδίσει μόνο μια υποψηφιότητα για Σχεδιασμό Κοστουμιών. Παρά τη θετική υποδοχή και τις προσδοκίες για την ερμηνεία του Ντένζελ Ουάσινγκτον, η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ παρέμεινε σε δεύτερο πλάνο για την Ακαδημία.

Διπλό Χτύπημα του Ντενί Βιλνέβ

Εν μέσω σπουδαίων κριτικών και εμπορικής επιτυχίας, ο Ντενί Βιλνέβ δεν προτάθηκε για Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το «Dune: Part II». Οι συγκρίσεις με την τριλογία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», που δόθηκε βραβεία στα Όσκαρ, δεν κατάφεραν να αλλάξουν την τύχη του για φέτος.

Ο Έντουαρντ Μπέργκερ με το «Conclave»

Η νέα ταινία του Έντουαρντ Μπέργκερ «Conclave» εξασφάλισε οκτώ υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένης της Καλύτερης Ταινίας, ωστόσο αυτός δεν συμπεριλήφθηκε στην κατηγορία σκηνοθεσίας. Παρόλα αυτά, έχει βάσιμες ελπίδες για την κατάκτηση της Καλύτερης Ταινίας, όπως είχε συμβεί με «Green Book» και «CODA» στο παρελθόν.

Η απουσία του Ντάνιελ Κρεγκ

Ο Ντάνιελ Κρεγκ έλαβε πολύ καλές κριτικές για τη συμμετοχή του στην ταινία «Queer», όμως δεν κατόρθωσε να αποσπάσει υποψηφιότητα στα Όσκαρ, παρά τα βραβεία που έχει ήδη κερδίσει.

Η Πάμελα Άντερσον και το «Last Showgirl»

Η Πάμελα Άντερσον προκάλεσε θύελλα με την ερμηνεία της στον ρόλο της Σέλι Γκάρντνερ, αλλά δεν κατάφερε να εξασφαλίσει υποψηφιότητα στα Όσκαρ παρά τις προτάσεις στους Χρυσούς Σφαίρες.

Ο Κλάρενς Μακλίν και η Ταινία «Sing Sing»

Αν και η ταινία «Sing Sing» έχει λάβει επαίνους και τρεις υποψηφιότητες, ο Κλάρενς Μακλίν δεν προτάθηκε για τη Β’ Αντρικού Ρόλου. Αν και αυτό αποτελεί πλήγμα για τον ίδιο, συμμετέχει ως συν-σεναριογράφος στην κατηγορία «Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο».

Η Μουσική του «Challengers»

Παρά την θετική υποδοχή που απέσπασε το soundtrack από τους Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος για την ταινία “Challengers”, δεν κατάφερε να εξασφαλίσει υποψηφιότητα στην κατηγορία της Καλύτερης Μουσικής.

Η Μάργκαρετ Κούαλι και το «The Substance»

Η ερμηνεία της Μάργκαρετ Κούαλι στη συγκεκριμένη ταινία επισκιάστηκε από την σπάνια παρουσία της Ντέμι Μουρ, η οποία κέρδισε τις εντυπώσεις αυτή τη χρονιά.

Το «Wicked» και οι υποψηφιότητες

Παρά την αποδοχή της ταινίας, δεν κατάφερε να ενταχθεί στην κατηγορία Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και αυτό εξέπληξε ιδιαίτερα τις προσδοκίες του κοινού.

Εκπλήξεις της Χρονιάς

Τζέρεμι Στρονγκ και η Πρώτη Υποψηφιότητα

Ο ηθοποιός της σειράς «Succession» βρήκε θέση υποψηφιότητας για το «The Apprentice» ενσαρκώνοντας τον Ρόι Κον, παρά τις αμφιλεγόμενες αντιδράσεις για το πολιτικό περιεχόμενο της ταινίας.

Η Ταινία Τρόμου «The Substance» στην Κατηγορία Καλύτερης Ταινίας

Μια κάπως ανατροπή, καθώς η ταινία «The Substance» που θεωρείτο αουτσάιντερ, κατάφερε να κερδίσει θέση στις υποψηφιότητες για Καλύτερη Ταινία, με την εξαιρετική ερμηνεία της Ντέμι Μουρ να εντυπωσιάζει την Ακαδημία.

Η Φερνάντα Τόρες και το «I’m Still Here»

Η Φερνάντα Τόρες απέσπασε σημαντική υποστήριξη για την ανατρεπτική ερμηνεία της το «I’m Still Here», ανταγωνιζόμενη θρυλικά ονόματα όπως η Νικόλ Κίντμαν και η Κέιτ Γουίνσλετ.

Το «Better Man» και τα Οπτικά Εφέ

Στα «Καλύτερα Οπτικά Εφέ», το «Better Man» κατάφερε να ξεχωρίσει, παρά τη μέτρια εμπορική του επιτυχία, τα εντυπωσιακά εφέ με τους χιμπαντζήδες τονίζουν την αξία της στην Ακαδημία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ