Η Έμμα Στόουν κέρδισε τον τίτλο της πιο όμορφης γυναίκας παγκοσμίως. Μια φρέσκια έρευνα από το Λονδίνο την βάζει στην κορυφή, με βάση την αρχαία ελληνική Χρυσή Τομή. Ο δρ Τζούλιαν ντε Σίλβα, από το Κέντρο Προηγμένης Αισθητικής και Πλαστικής Χειρουργικής Προσώπου, μέτρησε το πρόσωπό της στο 94,72% συμμετρία.
Ο ερευνητής εξήγησε τα πάντα με ακρίβεια. «Η Έμμα Στόουν ήταν η ξεκάθαρη νικήτρια», είπε χαρακτηριστικά, «καθώς διέπρεψε σε κάθε κατηγορία της αναλογίας Φι. Το πρόσωπό της διαθέτει ισορροπία, συμμετρία και φυσική χάρη που δύσκολα συναντάται». Τα φρύδια της έφτασαν το 94,2%, η γραμμή του σαγονιού το 97% και τα χείλη το 95,6% – αριθμοί που ξεχωρίζουν άνετα. Η μέθοδος βασίζεται σε προηγμένες χαρτογραφήσεις προσώπου, που σαρώνουν κάθε λεπτομέρεια. Και εκεί, η Στόουν βγήκε πρώτη, χωρίς αμφιβολία.
Η αρχαία μαγεία που μετράει ομορφιά
Η Χρυσή Τομή, με την αναλογία 1,618, ξεκινάει από τους παλιούς Έλληνες μαθηματικούς. Χρησιμοποιήθηκε παντού, από τα γλυπτά στα νησιά μέχρι τις αναλογίες στα έργα τέχνης. Ο Παρθενώνας, για παράδειγμα, χτίστηκε με αυτή την ιδέα για να δείξει αρμονία – κάτι που όλοι ξέρουμε από τα σχολικά βιβλία.
Σήμερα, αυτή η παλιά φόρμουλα επιστρέφει μέσα από υπολογιστές. Ο δρ ντε Σίλβα εφάρμοσε την τεχνολογία για να ελέγξει διάσημες γυναίκες. «Οι υπολογιστικές μέθοδοι μας επιτρέπουν να αναλύσουμε με ακρίβεια τι κάνει ένα πρόσωπο ελκυστικό», δήλωσε σε ερώτηση για την καινοτομία της έρευνας. Πίσω από την Έμμα, η Ζεντάγια έρχεται δεύτερη με 94,37%, χάρη στα χείλη που αγγίζουν το 99,5% και μάτια στο 97,3%. Η Φρέιντα Πίντο ακολουθεί τρίτη, στο 94,34%.
Η λίστα συνεχίζει με ενδιαφέροντες αριθμούς. Η Βανέσα Κίρμπι παίρνει την τέταρτη θέση με 94,31%, ενώ η Τζένα Ορτέγκα πέμπτη, με μέτωπο που σπάει ρεκόρ στο 99,6%. Στην πρώτη δεκάδα μπαίνουν και η Ολίβια Ροντρίγκο, η Αϊσγουάρια Ράι Μπατσάν, η Τανγκ Γουέι και η Μπιγιονσέ, που κλείνει με 92,4% – όχι άσχημα, ε; Πέρυσι, άλλη μελέτη του ίδιου ερευνητή έβαλε τον Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον στην κορυφή των ανδρών, με 93,04%. Τι γίνεται εδώ;
Από τον Πυθαγόρα στις σύγχρονες σταρ
Αυτή η προσέγγιση δείχνει πόσο διαρκεί η ελληνική ιδέα της τελειότητας. Ίσως, ποτέ δεν ξεπεραστεί. Η ομορφιά, λοιπόν, μετριέται ακόμα με νούμερα από την αρχαιότητα.