Ο Τραμπ φυλακή: Η φωτογραφία της σύλληψής του ως όπλο μάρκετινγκ

Ο Τραμπ φυλακή: Η φωτογραφία της σύλληψής του ως όπλο μάρκετινγκ

Η φωτογραφία του Ντόναλντ Τραμπ που τραβήχτηκε στη φυλακή της Ατλάντα κατά τη διάρκεια της επίσημης διαδικασίας σύλληψής του, προσφέρεται για ένα εντυπωσιακό όπλο μάρκετινγκ για τις προεδρικές εκλογές του 2024. Παρά το γεγονός ότι η φωτογραφία αποτελεί μια προκαθορισμένη πηγή ταπείνωσης, ο δισεκατομμυριούχος πρώην πρόεδρος Τραμπ την έχει μετατρέψει σε μια εξαιρετική ευκαιρία προώθησης της εκλογικής του εκστρατείας.

Στη φωτογραφία, ο Τραμπ κρατάει το κεφάλι του ψηλά, με γερό βλέμμα προς τα εμπρός, που δημιουργεί μια αίσθηση δυναμισμού και επιθετικότητας. Αυτή η εικόνα του 45ου προέδρου των ΗΠΑ, που απαθανατίστηκε από τις υπηρεσίες του σερίφη της Ατλάντα κατά τη σύλληψή του, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του κόσμου από την Πέμπτη το βράδυ.

Η εφημερίδα New York Post, που ανήκει στον Ρούπερτ Μέρντοχ, τον ιδιοκτήτη συντηρητικών μέσων ενημέρωσης, έχει αφιερώσει ολόκληρη την πρώτη σελίδα της στη φωτογραφία αυτή, χωρίς κανέναν τίτλο. Αντίθετα, ο New York Times την δημοσίευσε σε μικρότερο μέγεθος στην πρώτη σελίδα της, μοιράζοντας τον χώρο με ένα άρθρο για τον πιθανό θάνατο του επικεφαλής της ρωσικής μισθοφορικής οργάνωσης Wagner.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Ο Τραμπ ως “περιφυλακήμενος ήρωας”

Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε η φωτογραφία, οι υποστηρικτές του Τραμπ τον παρουσίασαν ως έναν “περιφυλακήμενο ήρωα” που έχει υποστεί διώξεις και έναν “κυνηγμένο” από τους Δημοκρατικούς. Ο τρέχον πρόεδρος αρνείται να σχολιάσει τις κατηγορίες που απευθύνονται κατά του προκατόχου του. Όταν κάποιος δημοσιογράφος τον ρώτησε αν είδε τη διάσημη φωτογραφία, ο Biden απάντησε χαμογελώντας: “Την είδα στην τηλεόραση. Ωραίος τύπος”.

Η ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας “Trump 2024” χρησιμοποίησε τη φωτογραφία που τραβήχτηκε κατά τη σύλληψή του ως ένα μέσο επικοινωνίας για να ενθαρρύνει κάθε Αμερικανό πατριώτη. Σε ανακοίνωσή της, κατηγορεί το “βαθύ κράτος” ότι προσπαθεί να καταστήσει τον πρώην πρόεδρο Τραμπ τον πρώτο δημόσιο εχθρό, διότι τολμά να αμφισβητεί τη διαφθαρμένη κυριαρχούσα τάξη της Ουάσιγκτον. Επίσης, καταγγέλλει μια “επίσημη δικαστική φωτογραφία που τον παρουσιάζει ως εγκληματία στα μάτια όλου του κόσμου”.

Ο Τραμπ στο γραφείο του

“Αυτή η φωτογραφία συνταράσσει επίσης την επιστροφή του Τραμπ”

Ωστόσο, “ο πρόεδρος Τραμπ δεν θα ξεγελάσει ποτέ την αποστολή μας να κάνουμε την Αμερική μεγάλη ξανά”, δηλώνουν οι υποστηρικτές του, ζητώντας συνεισφορές 47 δολαρίων για να συγκεντρωθούν περισσότερα χρήματα για την εκστρατεία του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου, ο οποίος προηγείται των αντιπάλων του στις δημοσκοπήσεις για τις προκριματικές εκλογές του κόμματος το 2024. Ως αντάλλαγμα, το άτομο που θα συνεισφέρει θα λάβει ένα λευκό μπλουζάκι με την φωτογραφία και το μήνυμα “ΜΗΝ ΠΑΡΑΔΙΝΕΣΤΕ ΠΟΤΕ!”.

Επίσης, η φωτογραφία αυτή σηματοδοτεί την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στο Twitter, την πλατφόρμα που πρώην χρησιμοποιούσε ενεργά. Τον τελευταίο χρόνο, ο λογαριασμός του είχε αποκλειστεί από την πλατφόρμα μετά την επίθεση στο Καπιτώλιο από υποστηρικτές του. Ένας από τους γιούς του, ο Ντόναλντ Τζούνιορ, δημοσίευσε αυτή τη φωτογραφία του πατέρα του με το μήνυμα:

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

 

Το “βλέμμα Κιούμπρικ” του Τραμπ

Ορισμένοι διαδικτυακοί χρήστες έχουν χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία για να δημιουργήσουν αστεία σχόλια και μοντάζ. Ορισμένοι λάτρεις του σινεμά αναφέρονται στην απειλητική έκφραση του Τραμπ και την χαρακτηρίζουν ως “βλέμμα Κιούμπρικ”, από τον σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κιούμπρικ: Ένας χαρακτήρας κοιτάζει την κάμερα γυρίζοντας το κεφάλι του προς τα εμπρός, με ένα έκφραση που μπορεί να τρομάξει τον θεατή, όπως ο Μάλκομ Μακντάουελ στην ταινία “Κουρδιστό Πορτοκάλι”.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

 

“Ο πρώην πρόεδρος έχει μια μορφή ιδιοφυΐας στο (πολιτικό) μάρκετινγκ”

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Interbrand, Ντάνιελ Μπινς, η φωτογραφία του Τραμπ ως προφίλ και η αντιστροφή της “mugshot” αποτελούν ένα πολύ ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ. Ο Τραμπ έχει ένα εξαιρετικό ταλέντο για το (πολιτικό) μάρκετινγκ, και μπορεί να χρησιμοποιήσει οτιδήποτε για να προωθήσει την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί.

Για τον δημιουργό και προγραμματιστή εμπορικών σημάτων, Μίρο Σέρνετιγκ, αυτή είναι μια έξυπνη τακτική μάρκετινγκ, ακόμα κι αν είναι λίγο χοντροκομμένη. “Ο Τραμπ ξέρει πώς να χρησιμοποιεί τα μέσα ενημέρωσης και τις διαμάχες για να προωθήσει την επωνυμία του (…) μπορεί να μετατρέψει μια ‘mugshot’ σε κερδοφόρα κίνηση για να βγάλει εκατομμύρια δολάρια μέσα σε λίγα λεπτά”.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ