Πέρασαν περισσότερα από δύο χρόνια από την ημέρα που ο Mark Zuckerberg αποφάσισε να αλλάξει όνομα στην μητρική εταιρεία του Facebook, τη Meta. Το αφεντικό του γίγαντα της τεχνολογίας είχε όραμα να μεταφέρει τους επισκέπτες του Facebook σε έναν νέο περιβάλλον, όπου όλα θα είναι περιστρέφονται γύρω από την εικονική πραγματικότητα. Το πείραμα ξεκίνησε θετικά, όμως στην πορεία φάνηκε ότι ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος για μία τέτοια αλλαγή.
Το Metaverse, όπως είναι το όνομα που επέλεξε ο Zuckerberg για το νέο του επιχείρημα, άρχισε να υποδέχεται αυτό που είχε σαν στόχο: εταιρίες και επιχειρήσεις που θα πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στο εικονικό περιβάλλον. Τα πράγματα ξεκίνησαν καλά και όπως ήταν αναμενόμενο, δύο ήταν οι βασικοί πυλώνες των βιομηχανιών που ενδιαφέρθηκαν έντονα: το εμπόριο, την τεχνολογία και τη διασκέδαση.
Το εμπόριο εκπροσωπήθηκε κυρίως από διάσημες retail μάρκες έδωσαν το δικαίωμα στους χρήστες να κάνουν τα ψώνια τους από απόσταση, καθώς το avatar που είχαν δημιουργήσει, μπορούσε να δοκιμάσει ό,τι του άρεσε, να πληρώσει και να παραλάβει στον πραγματικό κόσμο, πραγματικά προϊόντα. Η τεχνολογία εκπροσωπήθηκε από εταιρίες όπως η Axie Infinity, που πωλούσε NFTs και τα έβαλε στην καθημερινή μας ζωή μερικά χρόνια μετά.
Η διασκέδαση εκπροσωπήθηκε από πολλές διαφορετικές εταιρίες που προσέφεραν κάθε είδους υπηρεσία στους χρήστες του Metaverse. Η Epic Games έβαλε το Fortnite στο περιβάλλον της Meta και το έκανε το δημοφιλέστερο παιχνίδι όλων των εποχών. Από την άλλη, μεγάλη απήχηση είχαν τα καζίνο, που βρήκαν χώρο στη νέα ψηφιακή εποχή. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κολοσσού PokerStars, που έβαλε κάθε έναν που αγαπάει το πόκερ μέσα στο Metaverse, απλώς με τη χρήση ενός headset.
Το πόκερ άλλωστε είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την τεχνολογία. Ξεκίνησε ως παιχνίδι για τραπέζια με περιορισμένο αριθμό παικτών όταν έγινε εξαιρετικά δημοφιλές στις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα, όμως 100 χρόνια μετά τα πάντα είχαν αλλάξει, εκτός από την ορολογία του αθλήματος και τους συνδυασμούς των φύλλων που κερδίζουν. Η διασκέδαση στον πραγματικό κόσμο έκανε ένα άλμα προς το μέλλον όταν οι εταιρίες αποφάσισαν να μεταφέρουν τα καζίνο στο διαδίκτυο, με τη βοήθεια των εξειδικευμένων πλατφορμών που δημιούργησαν. Η επιλογή της PokerStars να μπει στο Meta όμως, ήταν μία πραγματική επανάσταση.
Το Metaverse δεν πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει στην αρχή, όμως όλα τα σχέδια είναι φτιαγμένα για να αλλάζουν ανάλογα με τις περιστάσεις. Έτσι, αντί για μία νέα ψηφιακή κοινωνία που όλοι μας θα χρησιμοποιούμε, το Metaverse έγινε ένα πεδίο εκπαίδευσης για επαγγελματίες και όχι μόνο. Ακόμη και αθλητές χρησιμοποιούν τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας στη διάρκεια της αποθεραπείας τους, όπως έκανε ο Μάρκους Ράσφορντ. Ο διάσημος ποδοσφαιριστής της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κατάλαβε ότι η τεχνολογία μπορούσε να τον κρατήσει σε επαφή με τους αγωνιστικούς χώρους στη διάρκεια ενός μακροχρόνιου τραυματισμού του. Μπορεί να μην είχε τη δυνατότητα να αγωνιστεί ή να τρέξει, αλλά η εικονική πραγματικότητα τού επέτρεψε να αναλύσει κινήσεις και να σκεφτεί διαφορετικά για συγκεκριμένες καταστάσεις στις οποίες ίσως βρεθεί στη διάρκεια ενός ματς.