Οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις στα ζώα: Η πραγματικότητα πίσω από το μύθο

Οι φιλικές σχέσεις μεταξύ ζώων του ίδιου φύλου μπορεί να είναι πιο συχνές από ό,τι πιστεύεται! Μια πρόσφατη έρευνα αναδεικνύει τη διαφορά μεταξύ της πραγματικής συχνότητας και της αναφοράς σε αυτό. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, η σεξουαλική έλξη μεταξύ ζώων του ίδιου φύλου είναι αρκετά συχνή, αν και σπάνια δημοσιεύεται. Ενδεικτικό είναι ότι οι πιγκουίνοι και οι μακάκοι της Ιαπωνίας δεν είναι οι μοναδικοί με ομοφυλοφιλικές τάσεις. Μυστήρια ζώα όπως οι τυφλοπόντικες, οι σκίουροι και τα κοάτι έχουν επίσης παρουσιάσει τέτοιες συμπεριφορές, που παραμένουν σχετικά άγνωστες στο ευρύ κοινό.

καφέ μαϊμού σε καφέ δέντρο

Από τους 65 ερευνητές που μελέτησαν 52 διαφορετικά είδη ζώων, το 77% έχει παρατηρήσει ομοφυλοφιλική συμπεριφορά, αλλά μόλις το 19% έχει δημοσιεύσει τα αποτελέσματά του. Οι ερευνητές κάνουν λόγο για ένα «δαρβινικό παράδοξο», αναγνωρίζοντας πλέον ότι η ομοφυλοφιλική συμπεριφορά ενδέχεται να έχει εξελικτικά πλεονεκτήματα. Συγκεκριμένα, οι μαύροι κύκνοι δείχνουν πως τα αρσενικά ζευγάρια είναι επιτυχέστερα στη φροντίδα των νεοσσών σε σχέση με τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.

καφέ μαϊμού

Η παρουσία ομοφυλοφιλικής συμπεριφοράς σε ποικίλα ζώα

Σύμφωνα με τον Τζος Ντέιβις, ειδικό στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, περίπου 1.500 είδη ζώων έχουν παρουσιάσει ομοφυλοφιλική συμπεριφορά. Η ομοφυλοφιλία δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά κανόνα στον φυσικό κόσμο! Οι επιστήμονες αναγνωρίζουν την κοινή πρακτική αυτή σε αρκετές κατηγορίες ζώων, από αράχνες μέχρι πίθηκους.

φωτογραφία δύο γκρίζων μαιμούδων

Το μυστήριο της εξέλιξης: Η σημασία της ομοφυλοφιλίας

Τέλος, η λογική πίσω από τις ομοφυλοφιλικές συμπεριφορές στο ζωικό βασίλειο αρχίζει να αλλάζει, μετατρέποντας το “δαρβινικό παράδοξο” σε ένα ερευνητικό νήμα με πολλή γοητεία. Η ομοφυλοφιλία ίσως να έχει ουσιαστικό ρόλο στην εξέλιξη των ειδών. Και όταν οι αρσενικοί μαύροι κύκνοι αποδεικνύουν ότι είναι καλύτεροι στην πατρότητα από τα αντίστοιχα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια, τότε ίσως έχει έρθει η ώρα να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας για την ομοφυλοφιλία στον κόσμο της φύσης.

δύο μαιμούδες