Η McDonald’s στην Ολλανδία έβγαλε από τα καναλιά της μια χριστουγεννιάτικη διαφήμιση φτιαγμένη με τεχνητή νοημοσύνη, μετά από καταιγισμό αρνητικών σχολίων στα σόσιαλ. Η καμπάνια ξεκίνησε με στόχο να δείξει το χάος των γιορτών, αλλά γύρισε μπούμερανγκ και προκάλεσε θύελλα. Τελικά, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόσυρσή της, αναγνωρίζοντας ότι χτύπησε σε λάθος νεύρο.
Το χριστουγεννιάτικο χάος που έγινε viral
Στη διαφήμιση, με τίτλο «Η πιο χειρότερη εποχή του χρόνου», βλέπουμε τον Άγιο Βασίλη παγιδευμένο σε μποτιλιάρισμα και έναν ποδηλάτη φορτωμένο δώρα να σέρνεται στο χιόνι. Όλα αυτά δείχνουν μια εικόνα γιορτών γεμάτη στρες, όχι χαρά. Το μήνυμα; Κλείσου σε ένα McDonald’s μέχρι τον Ιανουάριο και ξέχνα το δράμα.
Δεν πέρασε καλά στους χρήστες. «Αυτή η διαφήμιση μόνη της κατέστρεψε το χριστουγεννιάτικο πνεύμα μου», έγραψε ένας. Άλλος πέταξε: «Μπράβο για τις αηδίες της τεχνητής νοημοσύνης».
Υπεράσπιση και νέες ενστάσεις από την παραγωγή
Η McDonald’s εξήγησε ότι ήθελε να δείξει τις δύσκολες στιγμές που περνάνε πολλοί τα Χριστούγεννα. Τα σχόλια όμως έδειξαν ξεκάθαρα: για τους περισσότερους, οι γιορτές είναι η καλύτερη εποχή. Έτσι, αποφάσισαν να τραβήξουν πίσω την καμπάνια, ενώ οι συζητήσεις συνεχίζονται.
Η εταιρεία πίσω από τη διαφήμιση, η Sweetshop Films, μπήκε στο παιχνίδι με υπεράσπιση. Η διευθύντρια Μέλανι Μπριτζ είπε πως η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά ανθρώπους, απλά βοηθάει. Χρειάστηκε πέντε εβδομάδες δουλειάς από δέκα άτομα, περισσότερο από ένα κανονικό γύρισμα.
Αυτό δεν έπεισε όλους. Στον χώρο της παραγωγής, κάποιοι λένε ότι τέτοια πράγματα βγάζουν εκτός δουλειάς ηθοποιούς και τεχνικούς. «Δέκα άτομα είναι ελάχιστοι σε σύγκριση με μια παραδοσιακή παραγωγή», σχολίασε η Έμλιν Ντέιβις από το Bomper Studio. Η ιστορία θυμίζει και άλλες περιπτώσεις, όπως της Coca-Cola, που φέτος έφτιαξε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση με AI, εστιάζοντας σε ζώα και χειμωνιάτικα τοπία, χωρίς πρόσωπα, μετά το φιάσκο του περσινού.