Το μετρό της Θεσσαλονίκης σταματάει λειτουργία από τις 10 Νοεμβρίου για έναν ολόκληρο μήνα. Ο λόγος; Δοκιμές στα δρομολόγια της επέκτασης προς Καλαμαριά, ώστε να εξασφαλιστεί πλήρης συμβατότητα. Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος το χαρακτήρισε αναπόφευκτο βήμα για την ασφάλεια όλων.
Ενίσχυση λεωφορείων για τις εναλλακτικές μετακινήσεις
Ο ΟΑΣΘ μαζί με την Τροχαία Θεσσαλονίκης ετοιμάζουν σχέδιο για να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες. Δημιουργούν νέα λεωφορειακή γραμμή M1 και ρίχνουν παραπάνω οχήματα σε άλλες τρεις. Συγκεκριμένα, η γραμμή 3 από ΙΚΕΑ ως Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό παίρνει ενίσχυση, όπως και η 31 από Βούλγαρη έως ΚΤΕΛ, συν η 39 από Κηφισιά μέχρι Δικαστήρια.
Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν σίγουρα, αλλά ποιος ξέρει αν θα φτάξουν για την κίνηση της ώρας αιχμής. Ο Ταχιάος απάντησε σε ερώτηση στη Βουλή και τόνισε πως η διακοπή γίνεται για να δώσουν στους Θεσσαλονικείς ένα σύστημα απόλυτα ασφαλές, παρόλο που μπορεί να φέρει ενοχλήσεις στην καθημερινότητα. Το μετρό εδώ, σε αντίθεση με της Αθήνας, τρέχει εντελώς αυτόματα, χωρίς κανέναν οδηγό στο τιμόνι.
Για να δέσει η επέκταση προς Καλαμαριά, χρειάζεται όλο το δίκτυο να ταιριάξει γάντι. Πρέπει έξι συμβάσεις να συνεργαστούν άψογα, ενώ τα δέκα πέντε καινούργια τρένα δοκιμάζονται σε παλιές και νέες γραμμές, κάνοντας τουλάχιστον δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα το καθένα. Μετά τις δοκιμές, έρχεται νέα πιστοποίηση από διεθνή οργανισμό, που ελέγχει τα πάντα από εγκατάσταση μέχρι διαδικασίες.
Μέχρι τώρα, το μετρό έχει διανύσει πάνω από 1.780.000 συρμοχιλιόμετρα, με τα περισσότερα σε κανονικές διαδρομές—αυτό δείχνει πόσο χρήσιμο έγινε ήδη στην πόλη. Παρόμοιες παύσεις έγιναν και αλλού, όπως στην Κοπεγχάγη ή το Μιλάνο, με αυτόματα συστήματα. «Το Μετρό θα παραδοθεί μόνο όταν είναι απολύτως ασφαλές και πλήρως λειτουργικό για τους πολίτες», δήλωσε ο υφυπουργός, προβλέποντας πλήρη λειτουργία ως τα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2026, μετά από μία ακόμα σύντομη διακοπή για τελικούς ελέγχους.
Το μέλλον του δικτύου και η υπερηφάνεια για το έργο
Η Θεσσαλονίκη, που τόσα χρόνια περίμενε ένα σύγχρονο μετρό, βλέπει επιτέλους φως. Ο κ. Ταχιάος έκλεισε λέγοντας: «Παραδίδουμε στην πόλη ένα Μετρό για το οποίο αισθανόμαστε υπερήφανοι και θα συνεχίσουμε με την επέκτασή του στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης». Πιθανόν να δούμε και νέες γραμμές σύντομα, αν όλα πάνε καλά.
Μέχρι τότε, οι δοκιμές συνεχίζονται ακάθεκτες. Οι πολίτες καλούνται να προσαρμοστούν στις λεωφορειακές αλλαγές.