Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αναμένεται να έχει αύριο συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, για να συζητηθούν θεσμικά ζητήματα και να βρεθεί μια λύση στην απεργία των ναυτικών. Η απεργία αυτή έχει επηρεάσει την ακτοπλοΐα, καθώς τα πλοία παραμένουν δεμένα από τα ξημερώματα της Πέμπτης 24/10 έως και την Παρασκευή 25/10 στις 12 τα μεσάνυχτα. Η κινητοποίηση αυτή σχετίζεται κυρίως με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και άλλα θεσμικά ζητήματα που απασχολούν τους ναυτικούς.
Σχετικά με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, πηγές από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αναφέρουν ότι έχει κατατεθεί νέα πρόταση που καλύπτει πλήρως τον πληθωρισμό, με προτάσεις αύξησης της τάξεως του 5% για το 2025 και 2% για το 2026. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην προηγούμενη πρόταση υπήρχε μια αύξηση μόλις 3%. Επίσης, ο ΣΕΕΝ επισημαίνει ότι τα πληρώματα της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν λάβει συνολική αύξηση από το 2023 έως το 2024, που ξεπερνά το 11%. Παρ’ όλα αυτά, οι συνδικαλιστικές πηγές της ΠΝΟ έχουν δηλώσει ότι η αύξηση των τελευταίων ετών (2010-2019) στις συλλογικές συμβάσεις ήταν μόλις 6,5% συνολικά.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, έχει τονίσει τη σημασία της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας με αίτημα αύξησης 12%. Παράλληλα, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που αφορούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος-Μάρτιος) και η ανάγκη επανεξέτασης του θέματος των δρομολογήσεων των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών. Το σκορ επιπτώσεων από την απεργία αναμένεται να αποσαφηνιστεί με την επόμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, που έχει προγραμματιστεί για το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, δεδομένου ότι πλησιάζει και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.