Ο Μετροπόντικας «Αθηνά», που εργάζεται για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, έχει διανύσει ήδη πάνω από δύο χιλιόμετρα και αναμένεται να φτάσει στον σταθμό Ζωγράφου σε περίπου 15 ημέρες. Οι εργασίες αυτή τη στιγμή είναι σε πλήρη εξέλιξη σε 25 από τις 26 θέσεις της γραμμής, με 20 από αυτές να έχουν ολοκληρώσει τις πρόδρομες διαδικασίες. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η κατασκευή της σήραγγας θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025.
Ο Μετροπόντικας (TBM) «Νίκη», ο οποίος ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου, αναμένεται να φτάσει στον πρώτο του σταθμό σε περίπου ένα μήνα, με ολοκλήρωση των εργασιών την τρέχουσα δεκαετία έως το 2026. Το σχέδιο για τη Γραμμή 4 περιλαμβάνει προοπτικές για μελλοντικές διασταυρώσεις και επεκτάσεις, ώστε να εξυπηρετήσει αυξημένο επιβατικό φόρτο μέχρι το 2050.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το έργο αυτό αναμένεται να προσφέρει σημαντική περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση στις περιοχές γύρω από τους νέους σταθμούς, επηρεάζοντας θετικά την οικονομική κατάσταση και την αξία των ακινήτων και καταστημάτων. Σε συνεργασία με την Ανάπλαση Α.Ε., έχουν διεξαχθεί οκτώ αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, με στόχο τη βέλτιστη σχεδίαση των δημόσιων χώρων που θα φιλοξενήσουν τους νέους σταθμούς, όπως η πλατεία Κολωνακίου και η πλατεία Κυψέλης.
Επέκταση προς Ίλιον
Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων και με τρεις νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος), είναι σε προχωρημένο στάδιο. Σε αυτό το έργο περιλαμβάνονται εκσυγχρονιστικές παρεμβάσεις στο αμαξοστάσιο στον Ελαιώνα και η δημιουργία ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης. Η ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου του διαγωνισμού είναι γεγονός, και αναμένεται η έναρξη του δεύτερου σταδίου σύντομα, με στόχο την κατεδάφιση το 2026 και λειτουργία το 2031.
Μελλοντικές επεκτάσεις
Η στρατηγική για τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό αποτελεί κεντρικό σημείο της εταιρείας. Με την υποστήριξη του ΟΑΣΑ, αυτή τη χρονιά υλοποιείται μια ολοκληρωμένη μελέτη συγκοινωνίας για την Αττική, από την οποία θα προκύψουν σχεδιαστικές μελέτες σχετικά με τις επεκτάσεις του δικτύου Μετρό. Αυτή τη στιγμή, στο προσχέδιο υπάρχουν εξετάσεις για την επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος) με την υπόλοιπη γραμμή.
Εξετάζεται επίσης η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, που θα εξυπηρετεί τις περιοχές Ιλίου και Πετρούπολης, καθώς και οι διευκολύνσεις για τις συνδέσεις με τις Γραμμές 1 και 2. Επίσης, η Γραμμή 4 ενδέχεται να επεκταθεί βόρεια από τον σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι και Πεύκη, με προοπτική επιβατικών μετεπιβιβάσεων. Αξιοσημείωτο είναι ότι μελετάται και κλάδος της Γραμμής 4 από τον σταθμό «Ευαγγελισμός» προς ΠΥΡΚΑΛ, προκειμένου να συνδεθεί με τις Γραμμές 2 και 3. Τέλος, υπάρχει πρόταση για επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, προκειμένου να φτάσει από τον σταθμό «Κηφισιά» στη Νέα Ερυθραία και τον κόμβο της Εθνικής Οδού στο Βαρυμπόμπη.