Η αναγκαστική προσθαλάσσωση του πυροσβεστικού Canadair στον Κορινθιακό Κόλπο αποκαλύπτει την ψυχραιμία και την εμπειρία των πιλότων υπό ακραίες συνθήκες.
Η κρίσιμη στιγμή της βλάβης στο Canadair CL-215
Την Παρασκευή 25 Ιουλίου, κατά την επιχείρηση αεροπυρόσβεσης στον Φενεό Κορινθίας, το πυροσβεστικό αεροσκάφος Canadair τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών παρουσίασε σοβαρή μηχανική βλάβη στον αριστερό κινητήρα, καθώς πραγματοποιούσε υδροληψία στην περιοχή του Βραχατίου. Η μη λειτουργία ενός μόνο κινητήρα καθιστούσε αδύνατη την απογείωση και ο κυβερνήτης εξήγησε χαρακτηριστικά: «Μείναμε δύο ώρες στο νερό, δεν μπορούσαμε να απογειωθούμε». Ο συγκυβερνήτης συμπλήρωσε πως η βλάβη εντοπίστηκε ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη στη θάλασσα, γεγονός που έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την ασφάλεια του πληρώματος.
Ακολουθώντας αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας
Οι πιλότοι ακολούθησαν με απόλυτη συνέπεια το προβλεπόμενο πρωτόκολλο ασφάλειας στην προσθαλάσσωση πυροσβεστικού αεροσκάφους, διακόπτοντας τη λειτουργία των κινητήρων και ρίχνοντας άγκυρα για σταθερότητα. Το πλήρωμα παρέμεινε μέσα στο αεροσκάφος επί μιάμιση ώρα, περιμένοντας την ρυμούλκηση. Ευτυχώς, η ήρεμη θάλασσα βοήθησε να αποφευχθούν περαιτέρω δυσκολίες, όπως ανέφερε ο κυβερνήτης: «Δεν μας παρέσυραν τα κύματα, κάναμε ό,τι έπρεπε».
Ασφαλής ρυμούλκηση και έρευνα για τα αίτια της βλάβης
Το Canadair ρυμουλκήθηκε με ασφάλεια στο λιμάνι του Κιάτου, όπου ειδικοί τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας προχώρησαν σε τους πρώτους ελέγχους. Επιπλέον, στην περιοχή βρίσκεται κλιμάκιο της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) για τη διεξαγωγή λεπτομερούς έρευνας σχετικά με την αιτία της βλάβης. Σε επίσημη ανακοίνωση, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επιβεβαίωσε την κατάσταση υγείας των πιλότων, οι οποίοι είναι απολύτως καλά, και τόνισε πως η διερεύνηση του περιστατικού συνεχίζεται με αυστηρότητα.