Η φωτιά στην Αχαΐα: Εντυπωσιακή πτήση Canadair πάνω από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Η φωτιά στην Αχαΐα: Εντυπωσιακή πτήση Canadair πάνω από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Η Αχαΐα βρίσκεται αντιμέτωπη με πύρινα μέτωπα για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, με επίγειες και εναέριες δυνάμεις να καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες. Συνολικά 222 πυροσβέστες με 71 οχήματα, 8 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 7 αεροσκάφη και 5 ελικόπτερα επιχειρούν αδιάκοπα στην περιοχή.

Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, η Αχαΐα δοκιμάζεται από τα πύρινα μέτωπα, με τους πυροσβέστες και τους εθελοντές να επιχειρούν αδιάκοπα σε μια σκληρή μάχη περιορισμού της φωτιάς. Στην περιοχή έχουν αναπτυχθεί ισχυρές δυνάμεις, που περιλαμβάνουν:

  • 222 πυροσβέστες και 71 οχήματα

  • 8 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων

  • 7 αεροσκάφη

  • 5 ελικόπτερα

Όλα αυτά τα μέσα πραγματοποιούν συνεχείς ρίψεις νερού.

Εντυπωσιακές εικόνες κατέγραψε ο φακός του Forecast Weather, αποτυπώνοντας τη στιγμή που ένα Canadair, επιχειρώντας στα μέτωπα της Αχαΐας, περνά χαμηλά δίπλα από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για ανεφοδιασμό. Το στιγμιότυπο αυτό υπογραμμίζει τον ρυθμό και την ακρίβεια με την οποία κινούνται τα πληρώματα, προκειμένου να αξιοποιήσουν κάθε δευτερόλεπτο στην προσπάθεια κατάσβεσης. Οι επιχειρήσεις συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, καθώς οι άνεμοι και οι υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των πυροσβεστών.

Βίντεο με ελικόπτερο Σινούκ που επιχειρεί στην Αχαΐα:

Τα νέα Canadair: Αναγκαία ενίσχυση, αλλά χωρίς θεαματικές αλλαγές

Η Ελλάδα αναμένει με ιδιαίτερη αγωνία την άφιξη των νέων Canadair που έχει παραγγείλει, γνωρίζοντας ότι κάθε ενίσχυση του στόλου αεροπυρόσβεσης είναι κρίσιμη. Ωστόσο, οι τεχνικές και επιχειρησιακές διαφοροποιήσεις σε σχέση με την τελευταία έκδοση των υπαρχόντων μοντέλων δεν θα είναι εντυπωσιακές. Η βασική αλλαγή εντοπίζεται στο πιλοτήριο, το οποίο θα είναι πλέον «glass cockpit» με μεγάλη οθόνη αφής, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα. Η μετάβαση αυτή σε ψηφιακό περιβάλλον αναμένεται να μειώσει τις μηχανικές βλάβες, καθώς ο έλεγχος θα γίνεται κυρίως από λογισμικό.

Κατά τα άλλα, η επιχειρησιακή ικανότητα παραμένει παρόμοια. Όπως ισχύει για όλα τα αεροσκάφη αυτού του τύπου διεθνώς, δεν υπάρχει δυνατότητα νυχτερινών ρίψεων, παρά μόνο πτήσεων στο σκοτάδι. Η απουσία εξειδικευμένων αισθητήρων και συστημάτων δεν επιτρέπει ασφαλή και αποτελεσματική δράση σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Επιπλέον, η χωρητικότητα νερού παραμένει ίδια, αφού η αύξησή της θα απαιτούσε εκτεταμένο ανασχεδιασμό και νέα πιστοποίηση, κάτι που θα καθυστερούσε την παραγωγή. Παρά τους περιορισμούς αυτούς, η ανανέωση του στόλου είναι ζωτικής σημασίας. Τα νέα Canadair θα ενισχύσουν τη διαθεσιμότητα και θα προσφέρουν τεχνολογικά βελτιωμένη βάση, ιδιαίτερα σε περιόδους που οι υπάρχουσες μονάδες χρειάζονται συντήρηση ή είναι εκτός υπηρεσίας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τα δύο πρώτα αεροσκάφη αναμένεται να φτάσουν στις αρχές του 2028, αποτελώντας τα πρώτα της νέας γραμμής παραγωγής, γεγονός που δίνει στη χώρα πρωτοπορία αλλά και ευθύνη για την ορθή ένταξή τους στο εθνικό σύστημα Πολιτικής Προστασίας.

Canadair

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ