Οι μαθητές και οι μαθήτριες στην Ελλάδα έχουν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ στα Μαθηματικά, την Κατανόηση Κειμένου και τις Φυσικές Επιστήμες, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) το οποίο δημοσιεύτηκε πρόσφατα. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 44η θέση για τα Μαθηματικά με βαθμολογία 430, στην 41η θέση για την Κατανόηση Κειμένου με βαθμολογία 438 και στην 44η θέση για τις Φυσικές Επιστήμες με βαθμολογία 441.
Οι αξιολογήσεις δείχνουν μείωση της βαθμολογίας σε όλα τα κριτήρια σε σχέση με το 2018. Η πτώση είναι μεγαλύτερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ, με τα Μαθηματικά να έχουν μειωθεί κατά 21 μονάδες, την Κατανόηση Κειμένου κατά 19 μονάδες και τις Φυσικές Επιστήμες κατά 11 μονάδες.
Πτώση στις περισσότερες χώρες
Η πτώση σε όλες τις κριτήριες είναι φαινόμενο που παρατηρείται και σε πολλές άλλες χώρες, με την ανάλυση να υποστηρίζει πως αυτό οφείλεται κυρίως στα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν λόγω της πανδημίας και την επίδρασή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των χωρών.
Χώρες του ΟΟΣΑ και επιδόσεις
Στις χώρες του ΟΟΣΑ, το 13,7% των μαθητών επιτυγχάνουν τα υψηλότερα επίπεδα σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, ενώ το 16,4% κατατάσσεται χαμηλότερα. Στην Ελλάδα, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 3,9% και 25,7%. Σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις σημείωσε η Σιγκαπούρη, ενώ από τις ευρωπαϊκές χώρες ξεχώρισαν η Εσθονία, η Ελβετία και η Ολλανδία.