Απεργία ταξί στην Αττική σήμερα 19/2: Χωρίς ταξί η Αθήνα – 24ωρη στάση εργασίας
Από τις 6 το πρωί της Τετάρτης, 19 Φεβρουαρίου, τα ταξί στην Αττική βρίσκονται σε 24ωρη απεργία, έπειτα από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΣΑΤΑ. Η απεργία των ταξί θα διαρκέσει έως τις 6 το πρωί της Πέμπτης 20 Φεβρουαρίου. Οι επαγγελματίες του κλάδου προχωρούν στην κινητοποίηση αυτή, προβάλλοντας μια σειρά από αιτήματα που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους αλλά και στην αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που δέχονται.
Αιτήματα των οδηγών ταξί – Τι ζητά ο ΣΑΤΑ:
- Ελεύθερη κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες: Οι οδηγοί ταξί ζητούν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες, κάτι που θα διευκολύνει σημαντικά τις μετακινήσεις των επιβατών και θα μειώσει τον χρόνο αναμονής.
- Ρύθμιση της υποκλοπής έργου από εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων με οδηγό: Ο ΣΑΤΑ επιδιώκει τη ρύθμιση του θέματος της υποκλοπής έργου από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό, ένα φαινόμενο που, σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ, θίγει τα συμφέροντα των επαγγελματιών ταξί.
- Τερματισμός των παράνομων εκπτώσεων και προσφορών από Uber και Bolt: Οι οδηγοί ταξί ζητούν τον τερματισμό των παράνομων εκπτώσεων και προσφορών από εταιρείες όπως η Uber και η Bolt, υποστηρίζοντας ότι οι πρακτικές αυτές παραβιάζουν το νόμιμο κόμιστρο και ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
- Εφαρμογή του νόμου για τις διαμεσολαβητικές εταιρείες: Ο ΣΑΤΑ απαιτεί την πλήρη εφαρμογή του νόμου (Ν. 4607/2019, άρθρο 75) που απαγορεύει στις διαμεσολαβητικές εταιρείες να εισπράττουν κόμιστρο ταξί, διασφαλίζοντας έτσι την ορθή λειτουργία της αγοράς.
- Βελτίωση της ψηφιακής πλατφόρμας για Ε.Ι.Χ.: Αίτημα του ΣΑΤΑ είναι η βελτίωση της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις Ε.Ι.Χ., η δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό και η αύξηση κατά 33% της ελάχιστης τιμής σύμβασης για τις μετακινήσεις αυτών των οχημάτων, κάτι που θα εξασφαλίσει πιο δίκαιες συνθήκες εργασίας.
- Διαχωρισμός ταξί και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό: Ο ΣΑΤΑ ζητά σαφή διαχωρισμό μεταξύ των υπηρεσιών που παρέχουν τα ταξί και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. Σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ, η αστική μεταφορά πρέπει να αποτελεί αποκλειστικό έργο των ταξί, κάτι που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα του κλάδου.
- Κατάργηση διατάξεων του φορολογικού νόμου: Οι οδηγοί ταξί αιτούνται την κατάργηση συγκεκριμένων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και τη θέσπιση αφορολόγητου ορίου 12.000 ευρώ για τους επαγγελματίες του κλάδου, κάτι που θα ελαφρύνει σημαντικά τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.
- Αναθεώρηση του μέτρου για τα ηλεκτρικά ταξί: Ο ΣΑΤΑ προτείνει την αναθεώρηση του μέτρου που επιβάλλει την ταξινόμηση μόνο ηλεκτρικών ταξί από το 2026, προτείνοντας παράταση της υποχρέωσης έως το 2035, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες οικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες.
- Δυνατότητα ταξινόμησης πολυθέσιων ταξί και μεταχειρισμένων οχημάτων: Οι οδηγοί ταξί ζητούν τη δυνατότητα ταξινόμησης πολυθέσιων ταξί, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, καθώς και μεταχειρισμένων οχημάτων έως 5ετίας, για την ανανέωση του στόλου.
- Κατάργηση της σταθερής τιμής για το αεροδρόμιο: Αίτημα του ΣΑΤΑ είναι η κατάργηση της σταθερής τιμής για τις διαδρομές από και προς το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ καλεί την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) και τα σωματεία του κλάδου από όλη την Ελλάδα να στηρίξουν τον αγώνα τους και να ενισχύσουν την κινητοποίηση με κάθε πρόσφορο μέσο. Η συμμετοχή στην απεργία ταξί είναι κρίσιμη για την επίτευξη των αιτημάτων του κλάδου και τη διασφάλιση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τους επαγγελματίες ταξί.