Η Μαρία Παππά, μια 42χρονη Ελληνίδα αεροσυνοδός, έχασε τη ζωή της στον καταραμένο συντριβή του Falcon 50 κοντά στην Άγκυρα χτες βράδυ. Ο σύντροφός της δεν μπορεί να πιστέψει ότι η τελευταία τους κουβέντα ήταν τόσο απλή, τόσο καθημερινή. «Μιλήσαμε για τελευταία φορά το βράδυ πριν την τελευταία της πτήση. Μου είπε “Σ’ αγαπώ. Θα μιλήσουμε όταν φτάσω”. Έφυγε η ζωή μου και δεν γύρισε ποτέ», είπε στο ANT1, με τη φωνή του να σπάει από τον πόνο.
Από παιδί ονειρευόταν να πετάει ψηλά, και μόλις τελείωσε το σχολείο μπήκε στον κόσμο της αεροπορίας. Η δουλειά της Μαρία Παππά έγινε ο κόσμος της ολόκληρος. Ξεκίνησε νωρίς, και κράτησε μέχρι το τέλος.
Η ιστορία πίσω από την απώλεια
Ο σύντροφός της θυμάται πώς γνωρίστηκαν το 2006 στην Ολυμπιακή. Εκείνη αεροσυνοδός, εκείνος φροντιστής, και μαζί πέταξαν σε πολλές πτήσεις. Μετά την Ολυμπιακή, η Μαρία άλλαξε γύρω στα 15 εταιρείες, και αυτή ήταν η πρώτη φορά που δούλευε εκεί. «Ήταν η πρώτη της πτήση με την εταιρεία. Η Μαρία δεν φοβόταν. Σε αυτή τη δουλειά δεν υπάρχει φόβος. Αν φοβάσαι, δεν μπαίνεις στο αεροπλάνο», είπε ο άνθρωπος που μοιραζόταν τη ζωή της.
Ο αδερφός της έγραψε λόγια που σκίζουν την καρδιά. «Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψω το τι σήμαινες για εμένα. Ήσουν ο πιο συμπονετικός, αγαθός, καλόκαρδος και ευγενικός άνθρωπος που τον χαρακτήριζε η μεγαλοψυχία. Ήσουν η χαρά της ζωής. Σ’ αγαπώ Μαιρούλα μου. Να προσέχεις τη μαμά». Η Μαρία Παππά έφυγε αφήνοντας πίσω ένα κενό που δεν γεμίζει εύκολα, σε μια πτήση που έγινε εφιάλτης για όλους.
Το χρονικό της συντριβής του Falcon 50
Το ιδιωτικό αεροσκάφος Falcon 50 ξεκίνησε από την Άγκυρα με κατεύθυνση την Τρίπολη, φορτωμένο με λιβυκή αντιπροσωπεία που γυρνούσε από συζητήσεις για άμυνα. Όλα έμοιαζαν καλά στην αρχή, με το πλήρωμα να ακολουθεί τις διαδικασίες. Ξαφνικά, στα 32.000 πόδια περίπου, βγήκε το πρώτο σήμα κινδύνου, ένα PAN-PAN.
Ο κυβερνήτης μίλησε για βαριά ηλεκτρική βλάβη και ζήτησε να γυρίσουν πίσω στο αεροδρόμιο. Οι ελεγκτές κίνησης αντέδρασαν γρήγορα, δίνοντας εντολές για κάθοδο και αλλαγή πορείας. Μετά από λίγο, ήρθε ο κωδικός 7700, ο μεγαλύτερος συναγερμός στην αεροπορία.
Η επικοινωνία κόπηκε απότομα, τα σήματα στο ραντάρ έγιναν ακανόνιστα, και το αεροπλάνο χάθηκε εντελώς. Κανείς δεν απάντησε στις κλήσεις, παρόλο που δοκίμασαν παντού. Λίγο πριν πέσει, η πορεία του άλλαξε ελάχιστα – αν είχαν περάσει μισό λεπτό παραπάνω, θα είχε χτυπήσει κατοικημένη περιοχή, με τραγικές συνέπειες.
Κάτοικοι άκουσαν έναν τρομερό κρότο και είδαν φως να σκίζει τον ουρανό, σκέφτηκαν ακόμα και σεισμό. Τα κομμάτια του αεροσκάφους σκόρπισαν μακριά, δείχνοντας πόσο άγρια έγινε η πρόσκρουση. Οι Τούρκοι λένε ότι το μαύρο κουτί και οι ηχογραφήσεις θα τα ελέγξουν σε ουδέτερη χώρα, για να βγουν όλα στο φως, ειδικά για αυτή την ηλεκτρική βλάβη που τα ξεκίνησε όλα.