Θεσσαλονίκη: Αναβάθμιση των Αστικών Συγκοινωνιών με Νέα Λεωφορεία και Σύγχρονο Αμαξοστάσιο
Σημαντική πρόοδος σημειώνεται στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με έμφαση στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και τη βελτίωση των υποδομών. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή, μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).
Ήδη, 110 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα και μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα. Έως το 2027, αναμένεται η προσθήκη ακόμα 150 ηλεκτρικών λεωφορείων, ενισχύοντας σημαντικά τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη.
Στη συνάντηση με την περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αηδονά, τέθηκε το θέμα της δημιουργίας ενός νέου, σύγχρονου αμαξοστασίου στη Νέα Ραιδεστό. Το νέο αμαξοστάσιο θα σχεδιαστεί με γνώμονα την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις αρχές της πράσινης ανάπτυξης, προσφέροντας ένα φιλικό προς το περιβάλλον χώρο για τη συντήρηση και τη στάθμευση των λεωφορείων.
«Ο συνδυασμός των νέων λεωφορείων με το επερχόμενο Μετρό Θεσσαλονίκης θα μεταμορφώσει ριζικά το συγκοινωνιακό τοπίο της πόλης», τόνισε ο κ. Οικονόμου, αναδεικνύοντας τη σημασία της ολοκληρωμένης προσέγγισης για τη βελτίωση των μετακινήσεων.
Αναφορικά με το νέο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο υφυπουργός αναγνώρισε τις προκλήσεις που συνεπάγεται η μετάβαση, διαβεβαιώνοντας ότι η εξυπηρέτηση των επιβατών παραμένει ύψιστη προτεραιότητα. Για το λόγο αυτό, θα διατηρηθούν τα 750 σημεία πώλησης εισιτηρίων, εξασφαλίζοντας την εύκολη πρόσβαση των πολιτών στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, υπογράμμισε ότι η σταδιακή επίλυση των προβλημάτων στις μετακινήσεις της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε εξέλιξη και ότι οι πολίτες ήδη αντιλαμβάνονται τις θετικές αλλαγές στην καθημερινότητά τους. Επιβεβαίωσε ότι έως το 2025 θα έχουν ενταχθεί στο στόλο του ΟΑΣΘ τουλάχιστον 150 λεωφορεία χαμηλών εκπομπών ρύπων, με τα πρώτα 41 να αναμένονται εντός των πρώτων μηνών του έτους. Έτσι, έως τον Μάρτιο του 2025, πάνω από το 50% του στόλου θα αποτελείται από καινούργια οχήματα, προσφέροντας άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, ο υφυπουργός συναντήθηκε και με τον δήμαρχο της πόλης, Στέλιο Αγγελούδη. Στην ατζέντα της συνάντησης, εκτός από τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών, βρέθηκαν η εφαρμογή του ανανεωμένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η εξέλιξη των εργασιών στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Ο ανακαινισμένος σιδηροδρομικός σταθμός φιλοδοξεί να γίνει ένας σημαντικός κόμβος μεταφορών, συνδέοντας το Μετρό, τον Προαστιακό και τον σιδηρόδρομο, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις από και προς την πόλη.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), με τη συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου, Ιωάννη Τόσκα, και του προέδρου, Ιωάννη Καλογερούδη. Συζητήθηκαν ο συντονισμός του συγκοινωνιακού έργου, η προετοιμασία για τη δεύτερη φάση του σχεδιασμού των δημόσιων μεταφορών και η λειτουργία του Μετρό στην Καλαμαριά. Έμφαση δόθηκε επίσης στους ελέγχους του ΟΣΕΘ για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής βιωσιμότητας του συγκοινωνιακού συστήματος της Θεσσαλονίκης.