Αν κατευθύνεστε προς τη συνοικία Γιζουάνγκ στο Πεκίνο, μπορείτε να παραγγείλετε ένα αυτόνομο ρομποτικό ταξί χωρίς οδηγό. Η εμπειρία μπορεί να φαίνεται περίεργη στην αρχή καθώς το τιμόνι περιστρέφεται ανενόχλητο. Ωστόσο, είναι καλό να γνωρίζετε ότι το ρομποτικό ταξί δεν ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα την ώρα και αν κάτι πάει στραβά, ο υπολογιστής μειώνει απότομα την ταχύτητα. Σε πάνω από 30 κινεζικές πόλεις έχουν δοθεί άδειες για την δοκιμή τέτοιων οχημάτων, με τα αυτόνομα ταξί να είναι περισσότερο διαδεδομένα στις μεγάλες πόλεις. Στο Πεκίνο, πάντως, υπάρχει ακόμα ένας επιβάτης έτοιμος να παρέμβει σε περίπτωση ανάγκης. Στη Γουχάν, οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν την πλήρη αυτόνομη εμπειρία με τα περίπου 100 ταξί Apollo Go, που υποστηρίζονται από τη Baidu, αντίστοιχη της Google.
Η κατάσταση στη Γερμανία
Στο Πεκίνο, τα ρομποτικά ταξί κυκλοφορούν σε συγκεκριμένες περιοχές, μακριά από τα κεντρικά σημεία, καθώς οι δρόμοι είναι συχνά μποτιλιαρισμένοι. Από την πλευρά του, ο ταξιτζής Χάο δεν ανησυχεί για τον ανταγωνισμό, λέγοντας ότι οι άνθρωποι είναι πιο ευέλικτοι στη μετακίνησή τους. Στη Γερμανία, η κατάσταση είναι πιο αυστηρή σε νομικό επίπεδο, καθώς απαιτείται υψηλό επίπεδο ασφάλειας, υποστηρίζει ο Φίλιπ Κούπφερσμιτ από την Accenture, προσθέτοντας πως οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί μορφές αυτόνομης οδήγησης.
Είναι προφανές, σύμφωνα με τον Πέντρο Ρατσέκο από την Gartner, ότι η Γερμανία έχει λιγότερους παίκτες στην αγορά της αυτόνομης οδήγησης. Αυτή τη στιγμή, μόνο στο Μόναχο και το Αμβούργο δοκιμάζονται ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα από τη Volkswagen σε συνεργασία με την Mobileye.
Δοκιμές στους δρόμους της Γερμανίας
Οι Γερμανοί μπορούν να περιμένουν μια σταδιακή ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας με αυτόνομα οχήματα. Ο Κούπφερσμιτ προσθέτει ότι, τουλάχιστον για τα προσεχή χρόνια, τα οχήματα θα χρειάζονται οδηγούς ή θα είναι τηλεκατευθυνόμενα. Το αν θα φτάσουν ποτέ στο επίπεδο 5 της πλήρους αυτονομίας παραμένει αβέβαιο. Η Γερμανία έχει ήδη θέσει το νομικό πλαίσιο για εγκεκριμένες δοκιμές, όπως ένα αυτόνομο λεωφορείο σε εκθεσιακό κέντρο. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι BMW, Mercedes και Volkswagen επενδύουν χρόνια σε αυτόν τον τομέα και παρόλο που χρειάζεται ακόμη χρόνος για να δοκιμαστούν τα πλεονεκτήματα της αυτόνομης οδήγησης, εκτιμάται ότι οι μαζικές δοκιμές μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη, κατά τον ειδικό Πέτερ Φιντλ.
Immersive experience of driverless Robotaxi in China’s capital Beijing #robotaxi #driverless via @ShanghaiEye pic.twitter.com/n22foUPIGW
— Zhang Meifang (@CGMeifangZhang) July 13, 2024
Πηγή: Deutsche Welle