Ένας φιλόλογος στη Θεσσαλονίκη, ο Απόστολος Γαρούφος, δίνει νέα πνοή στα Χριστούγεννα και την εκπαίδευση, καθώς έχει διδάξει στους μαθητές του το γνωστό χριστουγεννιάτικο τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική γλώσσα. Το βίντεο της ερμηνείας έχει γίνει viral στα κοινωνικά δίκτυα και εντυπωσιάζει για την ευρηματικότητά του. Μετά από μια διαδικασία κατά την οποία τα χέρια ανοίγουν σε χαρακτηριστικό τριγωνικό σχήμα, οι μαθητές καταφέρνουν να μάθουν εύκολα όλους τους στίχους του τραγουδιού, δημιουργώντας ένα όμορφο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.
Προτίμηση στο «Ω Έλατο»
Η επιλογή του «Ω έλατο» δεν είναι τυχαία. Ο κ. Γαρούφος αναφέρει ότι το συγκεκριμένο κομμάτι είναι ιδανικό για την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας, τόσο για τους απλούς στίχους του όσο και για τον ρυθμό του. Η διαδικασία διδασκαλίας έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι ευχάριστη και διασκεδαστική, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να συμμετάσχουν δημιουργικά. Αρχικά, οι μαθητές διδάχτηκαν τις βασικές κινήσεις που αντιστοιχούν στις λέξεις του τραγουδιού, χρησιμοποιώντας οπτικό υλικό για να τους βοηθήσει στη σύνδεση των κινήσεων με τους στίχους.
«Η εμπειρία αυτή έχει γίνει αφορμή για συνεργασία και χαρά στους μαθητές, κάνοντάς τους να συνδυάσουν τη μάθηση με το παιχνίδι. Ο ενθουσιασμός τους ήταν προφανής, και η συνεργασία με τους δασκάλους και τις σχολικές αρχές υπήρξε ενθαρρυντική», τονίζει ο εκπαιδευτικός, υπογραμμίζοντας τη σημασία της νοηματικής γλώσσας ως μέσο επικοινωνίας και κατανόησης. Μέσα από αυτή τη δράση, καταδείχθηκε η δύναμη της διαφορετικότητας και η σημασία της συμπερίληψης στη μαθησιακή διαδικασία.
Ο Απόστολος Γαρούφος είναι απόφοιτος του τμήματος ελληνικής Φιλολογίας στην Κομοτηνή και υποψήφιος διδάκτορας στον τομέα της Ψηφιακής Λεξικογραφίας. Έχει σημαντική εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προάγουν τη νοηματική γλώσσα και ευαισθητοποιούν τους μαθητές. Η συγκεκριμένη δράση δεν είναι η πρώτη του, αναδεικνύοντας τη δέσμευσή του προς την καινοτομία και την ισότιμη επικοινωνία.
15 μαθητές από τρία σχολεία
Η δράση αυτή περιλαμβάνει 15 μαθητές από τρία διαφορετικά σχολεία: το 3ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης, το 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης και το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου στην Κρήτη. Ο κ. Γαρούφος εκφράζει τις ευχαριστίες του σε συναδέλφους και διευθυντές σχολείων που στήριξαν την πρωτοβουλία αυτή, ιδιαίτερα στον Κωνσταντίνο Σίμο που ανοίγει τις πόρτες για καινοτόμες δράσεις. Οι συνεργασίες αυτές είναι το κλειδί για τη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος που προάγει τη δημιουργικότητα και τη συμπερίληψη.