Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ καλεί ανοιχτά τους διοργανωτές της COP30 να αντικαταστήσουν τα κρεατικά γεύματα με χορτοφαγικά, σε μια κίνηση που χαρακτηρίζει λογική για μια διάσκεψη που παλεύει με την κλιματική κρίση. Η Σύνοδος Κορυφής για το Κλίμα ξεκινά στις 10 Νοεμβρίου στο Μπελέμ της Βραζιλίας και διαρκεί έως τις 21. Με αυτή την παρέμβαση, ο θρύλος των Beatles θυμίζει για άλλη μια φορά τη δέσμευσή του στην προστασία του περιβάλλοντος.
Η αιχμηρή σύγκριση με τον καρκίνο
Ο ΜακΚάρτνεϊ, που συνδέεται στενά με την PETA, μοιράστηκε την άποψή του μέσω ανάρτησης στα social media. «Το να σερβίρεις κρέας σε μια Σύνοδο Κορυφής για το κλίμα είναι σαν να μοιράζεις τσιγάρα σε ένα συνέδριο για την πρόληψη του καρκίνου!», έγραψε χαρακτηριστικά. Η βιομηχανία της κτηνοτροφίας, σύμφωνα με τις απόψεις του, τροφοδοτεί την αποψίλωση δασών και εντείνει το χάος από την κλιματική αλλαγή.
Πιθανώς εμπνευσμένος από μακροχρόνια εμπλοκή του σε τέτοια ζητήματα, ο μουσικός προτρέπει τους υπεύθυνους να δώσουν το καλό παράδειγμα. Οι διοργανωτές, που αντιμετωπίζουν κριτική για τα μενού τους, ίσως σκεφτούν διπλά τώρα.
Η PETA μοιράστηκε την ανάρτηση με λεζάντα που μιλάει για υποκριτικά σχέδια της διάσκεψης να σερβίρει κρέας που βλάπτει τον πλανήτη. Ο ΜακΚάρτνεϊ συνεχίζει να πιέζει για αλλαγές που ταιριάζουν με την αποστολή της COP. Πώς μπορεί κανείς να αγνοήσει μια τέτοια προειδοποίηση από έναν τόσο αναγνωρισμένο ακτιβιστή;
Η κληρονομιά της Meat Free Monday
Ο ΜακΚάρτνεϊ εμπνέει εδώ και χρόνια την καμπάνια Meat Free Monday, μαζί με τις κόρες του, τη Μέρι και τη Στέλα.
Μέσω αυτής, καλούν τον κόσμο να δοκιμάζει μια μέρα χωρίς κρέας την εβδομάδα, βασισμένοι σε λαχανικά και φυτικά προϊόντα – μια πρακτική που αγκαλιάστηκε από χιλιάδες. Μια μελέτη του 2021 αποκάλυψε ότι πάνω από το 30% όσων έμειναν στο πρόγραμμα πέντε χρόνια ή περισσότερο εγκατέλειψαν πλήρως το κρέας. Οι Beatles, ως μπάντα, άλλαξαν τη μουσική σκηνή στα sixties, ενώ ο ΜακΚάρτνεϊ τώρα επηρεάζει και τις διατροφικές συνήθειες.
Η COP, ως ετήσια συνάντηση των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, συγκεντρώνει ηγέτες από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν λύσεις. Η ανάρτηση του ΜακΚάρτνεϊ κυκλοφόρησε στις 6 Νοεμβρίου, λίγο πριν την έναρξη. Αυτό δείχνει πώς διάσημες φωνές μπορούν να ωθήσουν αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο.