Ο Κέντρικ Λαμάρ κυριαρχεί στα Charts Billboard: Ένας θρίαμβος για τη Rap Μουσική
Ο Κέντρικ Λαμάρ, ένας από τους σημαντικότερους ράπερ της γενιάς του, κατάφερε ένα ιστορικό ρεκόρ στα μουσικά chart, αναδεικνύοντας την απήχηση και την καλλιτεχνική αξία της ραπ. Ο Λαμάρ έγινε ο πρώτος ράπερ στην ιστορία που έχει τρία άλμπουμ ταυτόχρονα στην πρώτη δεκάδα του Billboard 200, ένα επίτευγμα που επισφραγίζει τη θέση του ως κορυφαίου καλλιτέχνη.
Η εκπληκτική αυτή επιτυχία έρχεται μετά την εντυπωσιακή εμφάνισή του στο ημίχρονο του Super Bowl, η οποία εκτόξευσε τη δημοτικότητά του στα ύψη. Ο Αμερικανός ράπερ κατέχει τρεις θέσεις στην πρώτη δεκάδα αυτής της εβδομάδας, αποδεικνύοντας τη διαχρονική αξία της μουσικής του.
Συγκεκριμένα, το άλμπουμ “GNX” βρίσκεται στην πρώτη θέση. Αυτό το καινούριο άλμπουμ του Κέντρικ Λαμάρ σκαρφάλωσε από την τέταρτη στην πρώτη θέση, σημειώνοντας τη δεύτερη εβδομάδα στην κορυφή από τότε που κυκλοφόρησε, τον Δεκέμβριο του 2024. Η επιτυχία του “GNX” αποδεικνύει την ικανότητα του ράπερ να δημιουργεί μουσική που αντηχεί στο κοινό και παραμένει επίκαιρη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα άλμπουμ “DAMN” και “Good Κid, M.A.A.D City” βρίσκονται επίσης στην πρώτη δεκάδα, καταλαμβάνοντας την 9η και 10η θέση αντίστοιχα. Η τελευταία φορά που το “DAMN” βρέθηκε στο top 10 του Billboard 200 ήταν τον Μάρτιο του 2018, ενώ το “Good Kid, M.A.A.D City” είχε να εμφανιστεί από τον Νοέμβριο του 2012. Η επιστροφή αυτών των δύο άλμπουμ στην πρώτη δεκάδα αποδεικνύει την διαχρονικότητα και την επιρροή της μουσικής του Κέντρικ Λαμάρ.
Η εμφάνιση του Κέντρικ Λαμάρ στο ημίχρονο του Super Bowl στο Λος Άντζελες πριν από τρία χρόνια ήταν επίσης σημαντική, καθώς συμμετείχε στο σόου της dream team της hip-hop, μαζί με τους Dr. Dre, Snoop Dogg, Mary J. Blige, Eminem και 50 Cent. Φέτος, στη Νέα Ορλεάνη, δεν χρειάστηκε να μοιραστεί τη δόξα με κανέναν, καθώς εδραίωσε περαιτέρω την κυριαρχία του στο είδος και την κουλτούρα της hip-hop.
Ο Λαμάρ και η καλλιτεχνική διευθύντρια του σόου Σέλεϊ Ρότζερς δημιούργησαν μια ενδιαφέρουσα σύνδεση μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών και της σύγχρονης αμερικανικής εμπειρίας του ράπερ, πολιτιστικά και πολιτικά. Αυτή η προσέγγιση ανέδειξε την πολυπλοκότητα της μουσικής του και την ικανότητά του να συνδέεται με το κοινό σε πολλά επίπεδα.
Υπολογίζεται ότι 127 εκατομμύρια θεατές είδαν τον ράπερ να χαμογελά στην κάμερα, καθώς χρησιμοποίησε τη σκηνή του ημιχρόνου του Super Bowl για να επιτεθεί ακόμη μία φορά με στίχους από το βραβευμένο με Grammy τραγούδι του “Not Like Us” στον αντίπαλό του, Καναδό ράπερ, Drake. Αυτή η κίνηση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και συζητήσεις γύρω από την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο καλλιτεχνών.
Ο Κέντρικ Λαμάρ έχει ξεκινήσει έναν δημόσιο πόλεμο εναντίον του Drake και των στοιχείων που ο Καναδός σταρ εκπροσωπεί, όπως η εμπορική επιτυχία και οι μελωδίες του που είναι περισσότερο ποπ και λιγότερο hip hop, όπως υποστηρίζει ο Λαμάρ. Αυτή η αντιπαράθεση υπογραμμίζει τις διαφορετικές προσεγγίσεις και φιλοσοφίες που υπάρχουν στη σύγχρονη ραπ μουσική.
«Όταν οι άνθρωποι μιλούν για ραπ, στις συζητήσεις που ακούω, πιστεύουν ότι είναι απλώς ραπ, δεν είναι μια πραγματική μορφή τέχνης», είχε δηλώσει ο Κέντρικ Λαμάρ πριν από το σόου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αναγνώρισης της ραπ ως μορφής τέχνης με βάθος και αξία.
Photo: AP