Γιώργος Μουκίδης: «Ο Αργυρός είναι ο Ρέμος σε αδύνατο» – Γιατί δεν θα του έδινε ποτέ τραγούδια

Γιώργος Μουκίδης: «Ο Αργυρός είναι ο Ρέμος σε αδύνατο» – Γιατί δεν θα του έδινε ποτέ τραγούδια

Σε μια περίοδο όπου η ελληνική μουσική βιομηχανία αναζητά νέους δρόμους έκφρασης και διαρκώς αναδύονται φρέσκα ταλέντα, οι δηλώσεις ενός έμπειρου δημιουργού αποκτούν ιδιαίτερο βάρος. Ο Γιώργος Μουκίδης, συνθέτης με πολυετή πορεία, προχώρησε σε εκτενείς παρατηρήσεις για κορυφαία ονόματα της σύγχρονης λαϊκής σκηνής, θίγοντας ζητήματα ταπεινότητας, αυθεντικότητας και διαχρονικότητας στο τραγούδι.

Η Φύση της Συνεργασίας και η Επαγγελματική Δεοντολογία

Ο κ. Μουκίδης, μιλώντας στην εκπομπή “Πρωινό Σαββατοκύριακο” και στη δημοσιογράφο Μαρία Κοκκολάκη, έθιξε αρχικά το κρίσιμο θέμα των συνεργασιών στον χώρο της μουσικής. Τόνισε την αξία της επαγγελματικής συμπεριφοράς, αναφέροντας: «Έχω σταματήσει συνεργασία γιατί κάποιος ήταν αγενής και παράλογος».

Ανάλυση: Η δήλωση αυτή υπογραμμίζει τις κρυφές προκλήσεις πίσω από τη λάμψη της βιομηχανίας. Η διαπροσωπική αρμονία και ο σεβασμός κρίνονται εξίσου σημαντικοί με το καλλιτεχνικό ταλέντο για την επιτυχημένη και μακροχρόνια πορεία των συνεργασιών, ειδικά σε έναν χώρο υψηλών πιέσεων όπως είναι η μουσική.

Ο Νίκος Οικονομόπουλος: Το Πρότυπο της Ταπεινότητας;

Ειδική αναφορά έκανε ο συνθέτης στον Νίκο Οικονομόπουλο, χαρακτηρίζοντάς τον «αρκετά ταπεινό καλλιτέχνη» και «πολύ καλό, καθόλου υπερβολικό».

Ανάλυση: Η αναγνώριση της ταπεινότητας σε έναν καλλιτέχνη τέτοιου βεληνεκούς είναι αξιοσημείωτη. Σε έναν χώρο όπου συχνά κυριαρχεί η δημόσια εικόνα, ο Μουκίδης φαίνεται να εκτιμά την ουσία και τη συμπεριφορά πίσω από τη σκηνή, κάτι που μπορεί να συμβάλλει στη σταθερότητα και την αποδοχή ενός καλλιτέχνη από ένα ευρύτερο κοινό.

Κατερίνα Λιόλιου: Η Διαχρονικότητα Έναντι της Στιγμής

Σχετικά με την Κατερίνα Λιόλιου, ο Γιώργος Μουκίδης εξέφρασε επιφυλάξεις για το μουσικό της στυλ. Επισήμανε: «Η Κατερίνα Λιόλιου δεν είναι του στυλ μου. Μπορεί κι αυτή μεγαλώνοντας να αλλάξει λίγο ρώτα. Θα της άλλαζα τα τραγούδια».

Το κεντρικό του επιχείρημα περιστρέφεται γύρω από την έννοια της διαχρονικότητας έναντι της πρόσκαιρης επιτυχίας:

  • «Είναι κομμάτια που τραβάνε τον κόσμο, ουρλιάζει ο κόσμος, φωνάζει, οκ. Κάνουν φασαρία πολύ για κάποιους μήνες και μετά…»
  • «Επιτυχία για ένα κομμάτι είναι η διαχρονικότητα.»
  • «Θα τραγουδήσει η Θεοδωρίδου τα κομμάτια της Λιόλιου στο μαγαζί; Δε νομίζω.»

Ανάλυση: Αυτή η κριτική αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συζήτηση στην ελληνική μουσική σκηνή: την τάση για δημιουργία «χτυπημάτων» (hits) που κυριαρχούν για σύντομο διάστημα, έναντι τραγουδιών που αντέχουν στον χρόνο. Ο Μουκίδης, ως συνθέτης, υπερασπίζεται την αξία του έργου που μπορεί να ενσωματωθεί στο ρεπερτόριο καταξιωμένων καλλιτεχνών και να ερμηνεύεται για δεκαετίες.

Κωνσταντίνος Αργυρός: Μίμηση ή Αυτοτέλεια;

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν οι δηλώσεις του για τον Κωνσταντίνο Αργυρό. Ο συνθέτης σχολίασε: «Αρκετοί πήγαν να μιμηθούν τον Ρέμο. Ο Αργυρός είναι ο Ρέμος σε αδύνατο. Δεν θα του έδινα με τίποτα κομμάτια μου. Είναι μικρός ακόμα».

Ανάλυση: Η σύνδεση του Κωνσταντίνου Αργυρού με τον Αντώνη Ρέμο υποδηλώνει μια τάση στη μουσική βιομηχανία όπου οι νέοι καλλιτέχνες ενδέχεται να υιοθετούν στοιχεία από καθιερωμένα πρότυπα, ενίοτε θολώνοντας τα όρια της προσωπικής τους καλλιτεχνικής ταυτότητας. Το σχόλιο «είναι μικρός ακόμα» μπορεί να ερμηνευθεί όχι μόνο ως αναφορά στην ηλικία, αλλά και ως υπόδειξη ότι ο καλλιτέχνης βρίσκεται ακόμη σε διαδικασία διαμόρφωσης μιας καθαρά δικής του, αναγνωρίσιμης καλλιτεχνικής φωνής. Αυτή η άποψη, από έναν έμπειρο δημιουργό, προσθέτει μια διάσταση στην συζήτηση περί τεχνικής αρτιότητας έναντι καλλιτεχνικής ωριμότητας και πρωτοτυπίας.

Εν κατακλείδι, οι τοποθετήσεις του Γιώργου Μουκίδη αναδεικνύουν τη διάσταση μεταξύ της εμπορικής επιτυχίας και της καλλιτεχνικής αξίας, καλώντας σε έναν αναστοχασμό για το τι πραγματικά συνιστά «επιτυχία» στον χώρο της ελληνικής μουσικής σήμερα: η φευγαλέα αναγνώριση ή η διαχρονική κληρονομιά;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ