Ελένη Ράντου: «Αν ξαναπέσω σε άλλη δημοσίευση για το τροχαίο θα τα κλείσω όλα» – Η οργισμένη αντίδραση της ηθοποιού

Ελένη Ράντου: «Αν ξαναπέσω σε άλλη δημοσίευση για το τροχαίο θα τα κλείσω όλα» – Η οργισμένη αντίδραση της ηθοποιού

Σε μια εποχή που η ειδησεογραφία κυριαρχείται συχνά από θέματα που αγγίζουν τα όρια του κουτσομπολιού, η αντίδραση της καταξιωμένης ηθοποιού Ελένης Ράντου αναδεικνύει ένα μείζον ζήτημα: την ποιότητα και τις προτεραιότητες της ενημέρωσης στην Ελλάδα. Η πρόσφατη τοποθέτησή της, με αφορμή ένα τροχαίο ατύχημα που ενέπλεξε τον Βασίλη Μπισμπίκη, θέτει σε δημόσια συζήτηση την ευθύνη των μέσων και την ανάγκη για αναθεώρηση των ειδησεογραφικών κριτηρίων.

Η δημόσια παρέμβαση της Ελένης Ράντου

Η Ελένη Ράντου εξέφρασε έντονη ενόχληση για την υπερβολική και, κατά τη γνώμη της, δυσανάλογη προβολή από τα μέσα ενημέρωσης ενός τροχαίου ατυχήματος στο οποίο ενεπλάκη ο συνάδελφός της, Βασίλης Μπισμπίκης. Μέσω ανάρτησής της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook, η ηθοποιός έθεσε ένα ερώτημα που απασχολεί ολοένα και περισσότερο την κοινή γνώμη: την αντιπαράθεση μεταξύ “ψυχαγωγικών” ειδήσεων και σοβαρών κοινωνικών ζητημάτων.

Συγκεκριμένα, η κυρία Ράντου δήλωσε: “Ένας άνθρωπος μες τη μέση του Συντάγματος, όχι πολύ μακριά, προσφέρει τη ζωή του με αντάλλαγμα μια αληθινή πληροφορία για το παιδί του κι όλα τα μέσα ασχολούνται με τις υλικές βλάβες ενός τροχαίου. Εντάξει, καταλαβαίνω… Όταν τα γεγονότα είναι πραγματικά σκληρά, πάντα αλληθωρίζουμε. Κοιτάμε αυτά που μας διασκεδάζουν κιόλας. Αλλά αν ξαναπέσω σε άλλη δημοσίευση για το τροχαίο θα τα κλείσω όλα. Σιχάθηκα την ενημέρωσή μας… Με κάνει να ντρέπομαι. Δεν είμαστε έτσι, έτσι μας θεωρούν”.

Το τροχαίο του Βασίλη Μπισμπίκη: Το πλαίσιο του προβληματισμού

Το περιστατικό που αποτέλεσε την αφορμή για την παρέμβαση της κας Ράντου συνέβη τα ξημερώματα του Σαββάτου 27 Σεπτεμβρίου. Ο ηθοποιός Βασίλης Μπισμπίκης, οδηγώντας όχημα στη Φιλοθέη, φέρεται να έχασε τον έλεγχο, προσκρούοντας σε τρία σταθμευμένα αυτοκίνητα και μια μάντρα. Μέχρι στιγμής, οι συνθήκες του ατυχήματος παραμένουν αδιευκρίνιστες, με την έμφαση της ειδησεογραφικής κάλυψης να έχει εστιάσει, κατά την Ράντου, στις υλικές ζημιές και την ταυτότητα του εμπλεκόμενου καλλιτέχνη.

Analysis: Η συγκεκριμένη περίπτωση αναδεικνύει τη διαχρονική διχοτομία στην ειδησεογραφία μεταξύ της είδησης που προκαλεί “κλικ” λόγω της αναγνωρισιμότητας των προσώπων και της ειδησεογραφίας που αφορά άμεσα την κοινωνία και τους θεσμούς. Η κάλυψη τροχαίων ατυχημάτων με συμμετοχή διασημοτήτων μπορεί να εκτιναχθεί, επισκιάζοντας πολλαπλάσια σοβαρότερα θέματα.

Η αντίστιξη: Η υπόθεση Πάνου Ρούτσι και η ατζέντα των ΜΜΕ

Η Ελένη Ράντου, με την επισήμανσή της, επιχείρησε να μετατοπίσει το ενδιαφέρον προς μια υπόθεση που, κατά τη γνώμη της, χρήζει πολύ μεγαλύτερης προσοχής: την περίπτωση του Πάνου Ρούτσι. Αν και το αρχικό κείμενο δεν παρέχει λεπτομέρειες για την υπόθεση Ρούτσι, η αναφορά της ηθοποιού σε έναν άνθρωπο που “προσφέρει τη ζωή του με αντάλλαγμα μια αληθινή πληροφορία για το παιδί του” υποδηλώνει μια τραγική ιστορία αναζήτησης και αγωνίας, πιθανώς συνδεδεμένη με εξαφάνιση ή άγνωστη τύχη.

In the author’s assessment: Η αντιπαράθεση αυτών των δύο θεμάτων – ένα τροχαίο με υλικές ζημιές και μια υπόθεση εξαφάνισης/αναζήτησης παιδιού – είναι ενδεικτική των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ελληνική δημοσιογραφία. Η τάση για παροχή “εύκολης” πληροφορίας ή ψυχαγωγικού περιεχομένου, έστω και με σοβαρό προσωπικό τίμημα για τους εμπλεκόμενους, συχνά επισκιάζει την ανάγκη για εις βάθος κάλυψη και ανάδειξη καίριων κοινωνικών ζητημάτων που απαιτούν την προσοχή του κοινού και των αρχών. Αυτή η «ιεράρχηση» των ειδήσεων μπορεί να διαμορφώσει στρεβλά την κοινή γνώμη και να αποστερήσει την απαιτούμενη προσοχή από θέματα που έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

Ραντου

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ