Απόστολος Γκλέτσος απαντά στη Σοφία Μουτίδου για την τοξική αρρενωπότητα: «Χωρίς αυτή, η ζωή δεν θα προχωρούσε»

Απόστολος Γκλέτσος απαντά στη Σοφία Μουτίδου για την τοξική αρρενωπότητα: «Χωρίς αυτή, η ζωή δεν θα προχωρούσε»

Ο Απόστολος Γκλέτσος βρέθηκε ζωντανά μέσω Skype στην εκπομπή “Χαμογέλα και Πάλι” το πρωί του Σαββάτου 8 Νοεμβρίου. Ήθελε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους έπειτα από την αναστάτωση που προκλήθηκε με τους αστυνομικούς. Η κουβέντα ξεκίνησε από την ένταση με τη Σίσσυ Χρηστίδου και συνεχίστηκε με το περιστατικό στο “Real View“, όπου έφυγε απότομα από το πλατό.

Ο ηθοποιός δεν δίστασε να σχολιάσει και τις δηλώσεις της Σοφίας Μουτίδου εναντίον του. Σε αυτή την περίπτωση, μίλησε ανοιχτά για τον κόσμο του θεάτρου, απορρίπτοντας τις υπερβολές περί ηθικών παθών. Η συζήτηση πήρε στροφή προς ευρύτερα ζητήματα, όπως η εικόνα του επαγγέλματος στους νέους.

Η αντίδραση του Γκλέτσου στο πλατό

«Αυτό το πράγμα μιλάει από μόνο του… Ό,τι και να πω… Δεν έχω σκεφτεί αν θα αντιδρούσα διαφορετικά. Δεν έχω να πω κάτι παραπάνω από αυτό που είδατε. Να μας έχει καλά ο Θεός. Δεν με έχει στενοχωρήσει αυτή η ιστορία. Υπάρχουν τόσα μεγάλα προβλήματα στην κοινωνία. Έχω άλλα θέματα που ασχολούμαι και που σκέφτομαι. Έχει τελειώσει αυτό για εμένα, πάμε παρακάτω. Είμαι μεγάλος και μου έχει μείνει λίγη ζωή, δεν θα κάτσω τώρα να σκεφτώ», δήλωσε αρχικά ο Απόστολος Γκλέτσος.

Στη συνέχεια, ο ηθοποιός εστίασε στην καθημερινότητα των θεατρικών. Εξήγησε πώς ο περιορισμένος χρόνος ωθεί σε σχέσεις μέσα από το επάγγελμα, αλλά απέρριψε εντελώς τις ιστορίες για ανήθικες πρακτικές. «Αν κάποιος λέει ότι το θέατρο είναι μεγάλο κρεβάτι, με την έννοια ότι βρίσκουμε συντρόφους, γιατί δεν έχουμε χρόνο να συναναστραφούμε με άλλα επαγγέλματα. Δεν μπορώ να βρω μια κοπέλα που δουλεύει σε σούπερ μάρκετ ή γιατρίνα. Δεν γίνεται. Ο χρόνος είναι περιορισμένος. Αλλά ότι γίνονται εδώ πέρα σόδομα και γόμορα… Δεν γίνονται. Δεν ξέρω τι έχουν στο κεφάλι τους αυτοί που το λένε. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Κάνουν κακό στο θέατρο με πολλές έννοιες. Όταν λες αυτό το πράγμα και μετά καλείς τον κόσμο να έρθει στο θέατρο, απογοητεύεις τον κόσμο. Διώχνεις και τα παιδιά που έχουν όνειρα και ταλέντο να ασχοληθούν με το θέατρο».

Προχώρησε ακόμα παραπέρα, διακρίνοντας το #MeToo από τις αβάσιμες κατηγορίες – κίνημα που ξέσπασε διεθνώς το 2017 και έφερε στο φως κακοποιήσεις στον καλλιτεχνικό χώρο. «Να βγαίνει ο καθένας και να λέει χωρίς αποδείξεις… Άλλο είναι το #metoo. Βγήκαν συγκεκριμένοι άνθρωποι, πήγαν σε φυσικό δικαστή και προέκυψε η ενοχή. Αυτό είναι άλλο και ευλογημένο. Αλλά το να βγαίνει ο κάθε πικραμένος και να λέει ότι το θέατρο είναι ένα μεγάλο κρεβάτι, είναι κακό για το θέατρο… Θα έρθουν οι λάθος άνθρωποι, όχι τα παιδιά που πρέπει να έρθουν… Το θέατρο έχει καλούς και μορφωμένους ανθρώπους με καρδιά μικρού παιδιού», πρόσθεσε ο Απόστολος Γκλέτσος. Τέτοιες απόψεις, βλέπεις, μπορεί να αποθαρρύνουν ταλαντούχους νέους από να ονειρευτούν σκηνές και ρόλους.

Όταν τον ρώτησαν για την κριτική της Σοφίας Μουτίδου περί τοξικής αρρενωπότητας, ο Γκλέτσος έδωσε μια ξεκάθαρη απάντηση. «Αν δεν υπήρχε η τοξική αρρενωπότητα, δεν θα πήγαινε η ζωή μπροστά. Ας κάνει κάποιος οκτώ χρόνια δημαρχιλίκι στην Στυλίδα, χωρίς αρρενωπότητα. Όταν σου πει μια κοπέλα ότι κάποιος τη βίαζε, αντιδράς και λες στα λόγια ότι θα τον έδερνα. Εγώ θα τον έδερνα. Μπορεί να ήταν πιο δυνατός από εμένα και να με έδερνε».

Οι ευρύτερες επιπτώσεις στο θέατρο

Ολόκληρη η συζήτηση φώτισε πώς οι δηλώσεις επηρεάζουν την εικόνα ενός χώρου γεμάτου πάθος και δημιουργικότητα. Ποιος, άραγε, θα ήθελε να δει νέα παιδιά να απομακρύνονται από αγάπες σαν αυτή;

Ο Απόστολος Γκλέτσος έκλεισε τον κύκλο με μια νότα αισιοδοξίας, τονίζοντας την ανάγκη να προχωρήσουμε πέρα από μικροκαβγάδες. Η κοινωνία, εξάλλου, αντιμετωπίζει μεγαλύτερα δράματα που απαιτούν προσοχή και δράση από όλους μας. Ίσως τέτοιες στιγμές να υπενθυμίζουν πόσο εύθραυστη είναι η ισορροπία ανάμεσα σε λόγια και πράξεις.

Η εκπομπή τελείωσε χωρίς νέες εντάσεις, αφήνοντας τον θεατή να σκεφτεί τις προεκτάσεις. Το περιστατικό με τη Σίσσυ Χρηστίδου έμεινε πίσω, όπως φαίνεται. Ο Γκλέτσος προτίμησε να εστιάσει στο μέλλον, μακριά από φτηνές διαμάχες.

Στο τέλος, όλα συγκλίνουν στο ότι ο χώρος του θεάτρου χρειάζεται στήριξη, όχι σκάνδαλα. Οι απόψεις του ηθοποιού, έστω και αμφιλεγόμενες, ανοίγουν διάλογο για την αλήθεια πίσω από τις κουρτίνες. Και αυτό, ίσως, να είναι το πιο πολύτιμο από όλα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ