Η Ιταλίδα σχεδιάστρια Ροζίτα Μισόνι, που συνιδρύσε τον ομώνυμο οίκο μόδας και έγινε διάσημη για τα ζωντανά χρώματα και τα περίπλοκα σχέδιά της, απεβίωσε σήμερα σε ηλικία 93 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση αξιωματούχων της εταιρείας.
Το 1953, μαζί με τον σύζυγό της Οτάβιο Μισόνι, δημιούργησαν την επιχείρηση που αγαπήθηκε για τα πολύχρωμα πλεκτά της, όπως το εμβληματικό ζιγκ ζαγκ μοτίβο της fiammato και τα γεωμετρικά σχέδια.
Γεννημένη σε μια οικογένεια τεχνιτών της κλωστοϋφαντουργίας κοντά στη Βαρέζε, στην βόρεια Ιταλία, η Ροζίτα άρχισε να σπουδάζει σύγχρονες γλώσσες.
Η ζωή της άλλαξε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λονδίνο το 1948, όταν γνώρισε τον Οτάβιο, ο οποίος συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες της πόλης σαν αθλητής στο τρέξιμο 400 μέτρων με εμπόδια.
Ο οίκος μόδας Missoni γρήγορα απέκτησε διεθνή αναγνώριση, κερδίζοντας βραβεία για την ιδιαίτερη δημιουργικότητά του και την καινοτόμο χρήση υφασμάτων, ενώ η προσέγγισή του στη μόδα συχνά συγκρίνονταν με τη σύγχρονη τέχνη.
Μια από τις πιο εντυπωσιακές στιγμές στην καριέρα της ήταν η «μάχη των σουτιέν» το 1967, όταν στην παρουσίαση μόδας στο Pitti Palace της Φλωρεντίας, η Ροζίτα παρατήρησε ότι τα μοντέλα φορούσαν σουτιέν που επηρεάζανε την οπτική των ενδυμάτων. Η απόφαση να τα αφαιρέσουν δημιούργησε θόρυβο, καθώς τα ρούχα έγιναν διάφανα κάτω από τα φώτα της πασαρέλας.
Η επόμενη χρονιά έφερε την απουσία πρόσκλησης για συμμετοχή στην εκδήλωση, ωστόσο ο οίκος Missoni ήδη φιγουράριζε στα εξώφυλλα διάσημων περιοδικών μόδας, όπως η Vogue και το Elle.
Με τη μεταφορά της έδρας της εταιρείας στη Σουμιράγκο, βόρεια του Μιλάνου, η Ροζίτα και ο Οτάβιο εγκαταστάθηκαν κοντά, απολαμβάνοντας τη θέα στο όρος Μόντε Ρόζα, το αγαπημένο τους βουνό.
Η Ροζίτα παρέμεινε καλλιτεχνική διευθύντρια για τις γυναικείες συλλογές έως σχεδόν το τέλος της δεκαετίας του 1990, όταν και παραχώρησε τη θέση της στην κόρη της Άντζελα.
Η οικογένεια δέχθηκε σοβαρό πλήγμα το 2013, όταν ο Βιτόριο Μισόνι, ο μεγαλύτερος γιος του ζευγαριού, έχασε τη ζωή του σε αεροπορικό δυστύχημα κοντά στις ακτές της Βενεζουέλας. Ο Οτάβιο, ο οποίος πέθανε τον Μάιο της ίδιας χρονιάς σε ηλικία 92 ετών, έφυγε από τη ζωή τέσσερις μήνες μετά από την εξαφάνιση του γιου τους.
Η επιχείρηση Missoni διεύρυνε τη δραστηριότητά της και στις συλλογές για το σπίτι και τα ξενοδοχεία. Το 2018, το ιταλικό επενδυτικό κεφάλαιο FSI επένδυσε 70 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία για να ενισχύσει την παρουσία του brand διεθνώς.
Πηγή εξωτερικής φωτογραφίας: associated press