Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, κυριαρχώντας σε βάρος των κινητήρων βενζίνης για πολλές δεκαετίες, με την εξοικονόμηση καυσίμου να είναι το κύριο πλεονέκτημά τους.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε τέσσερις κοινές παρανοήσεις που σχετίζονται με τους κινητήρες πετρελαίου και τις πραγματικές τους πτυχές.
Οι diesel κινητήρες ρυπαίνουν περισσότερο από τις βενζινοκινητήρες: Λάθος
Με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων, οι κατασκευαστές έχουν φέρει τους diesel κινητήρες σε επίπεδα που τους καθιστούν τεχνολογικά «θαύματα» σε σχέση με τους παλιούς κινητήρες πετρελαίου 7-8 ετών (Euro 5 και προγενέστεροι). Η χαμηλότερη κατανάλωση πετρελαίου αυτών των κινητήρων σημαίνει μειωμένες εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα για την εκτέλεση παρόμοιων εργασιών, προάγοντας έτσι τη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Ενώ η εκπομπή CO2 θεωρείται μη ρυπαντική, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) έχουν άμεσες συνέπειες στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Ωστόσο, οι κινητήρες Euro 6 (ιδιαίτερα οι 6d) έχουν μειώσει σημαντικά αυτές τις εκπομπές, κάνοντάς τες συγκρίσιμες με αυτές των βενζινοκινητήρων, γεγονός που έρχεται να ενισχυθεί από τα φίλτρα DPF που ελέγχουν τις μικροσωματίδες.
Η απαγόρευση των diesel σε πόλεις δεν έχει βελτιώσει την ατμόσφαιρα: Λάθος
Όπως προαναφέρθηκε, το τεχνολογικό άλμα των κινητήρων πετρελαίου έχει συμβάλλει στην επίτευξη καλύτερης ποιότητας αέρα. Η απαγόρευση μοντέλων τεχνολογίας Euro 4 και παλαιότερων στην Αθήνα έχει βελτιώσει την ατμόσφαιρα, γεγονός που είναι ακόμη πιο ορατό στο Τόκιο, όπου έχουν απαγορευτεί και τα παλαιότερα επαγγελματικά οχήματα.
Οι κινητήρες diesel είναι πιο οικονομικοί στη χρήση: Σωστό
Αν συγκρίνετε κινητήρες βενζίνης και diesel με παρόμοια απόδοση, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι χρήστες θα έχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη με τη χρήση diesel. Το πετρέλαιο έχει χαμηλότερη τιμή από τη βενζίνη και οι diesel κινητήρες είναι πιο αποδοτικοί στην κατανάλωση.
Παρ’ όλα αυτά, αυτό το οικονομικό όφελος έρχεται με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός διανύει περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως. Για να αποσβέσετε το υψηλότερο κόστος αγοράς ενός diesel σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα, θα πρέπει να διανύετε τουλάχιστον 10.000 χλμ. τον χρόνο. Μετά από αυτή την απόσταση, η οικονομία μετατρέπεται υπέρ του diesel.
Οι πραγματικά ωφελημένοι είναι οι οδηγοί που διανύουν πάνω από 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο, καθώς έτσι αποσβένουν πιο γρήγορα την ανεπάρκεια κόστους αγοράς τους.
Οι κινητήρες diesel είναι πιο αξιόπιστοι από τους βενζινοκινητήρες: Λάθος
Η αναγνώριση των diesel κινητήρων ως πιο αξιόπιστων προέρχεται κυρίως από την εκτενή χρήση τους σε επαγγελματικά οχήματα, όπου η χαμηλότερη κατανάλωση είναι κρίσιμη. Ωστόσο, δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές αξιοπιστίας στη μέση κατηγορία επιβατικών οχημάτων, εφόσον η τακτική συντήρηση γίνεται σωστά. Η πιο ακριβή φύση των περιφερειακών τους, όπως αντλίες καυσίμου υψηλής πίεσης και μπεκ, συνιστά γεγονός ότι τα diesel ενδέχεται να έχουν υψηλότερο κόστος επισκευής.