Η Toyota τονίζει ότι η νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης, που αναπτύσσουν σε συνεργασία με τις Mazda και Subaru, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την αυτοκίνηση.
Η Ιαπωνική εταιρεία είναι αποφασισμένη να αποδείξει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα πολλά να προσφέρουν, ίσως μάλιστα και ως πιο ελκυστική επιλογή από τους ηλεκτρικούς.
Η Toyota γνωρίζει από νωρίς την ηλεκτροκίνηση, με το Prius να είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής από το 1997.
Σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα, η Toyota επανεμφανίζεται ως η σωτήρας του κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας αυτοκίνητα που συνδυάζουν οδηγική ψυχαγωγία και αποδοτικότητα.
Τα τρία νέα μοντέλα κινητήρων που αναπτύσσουν η Toyota, η Mazda και η Subaru αναμένονται να προσφέρουν υψηλότερες επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές CO2. Επιπλέον, οι διαστάσεις τους θα είναι πιο συμπαγείς.
Για παράδειγμα, ο βασικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.5 λίτρου θα είναι 10% μικρότερος και χαμηλότερος από τον τρικύλινδρο 1.5 λίτρου, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Ο τεχνικός διευθυντής Hiroki Nakajima υπογραμμίζει ότι οι νέοι κινητήρες θα είναι «μια λύση που θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού». Η εμπειρία από την ανάπτυξη υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων έχει υπάρξει καθοριστική.
Οι κινητήρες αυτοί καίνε υδρογόνο απευθείας στους θαλάμους τους, ένα τεχνικό πρόβλημα που λύθηκε με την εμπειρία που αποκτήθηκε, ενισχύοντας την κατανόηση της θερμικής απόδοσης.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας και ο δίλιτρος κινητήρας θα ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία για την καλύτερη απόδοση, και αναμένονται σε διάφορες εκδόσεις.
Μακροπρόθεσμα, φαίνεται ότι η Toyota στοχεύει και σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως συνθετικά και υδρογόνο, τα οποία υπόσχονται να πληρούν τα νέα πρότυπα εκπομπών.
Προς το παρόν, η Toyota κρατά σιγή ιχθύος σχετικά με συγκεκριμένες λεπτομέρειες, αλλά φήμες αποκαλύπτουν ότι η Celica μπορεί να επιστρέψει με έναν από αυτούς τους νέους κινητήρες.
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα προσφέρει μέχρι 400 ίππους, κάτι που αναμένεται να ξεπεράσει τις επιδόσεις της GR86 ή της Supra. Αξιολογώντας τα δεδομένα, η στρατηγική της Toyota έχει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.