Με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στη βιομηχανία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, το Toyota Hilux υιοθετεί ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα που ενισχύει την απόδοσή του τόσο σε δρόμο όσο και σε εκτός δρόμου καταστάσεις.
Η διεθνής επιτυχία του Hilux καθιστά επιτακτική την ανάγκη για συνεχείς εξελίξεις. Στο πνεύμα των καιρών, το μοντέλο αυτό ενσωματώνει πλέον υβριδική τεχνολογία, με ένα σύστημα 48 βολτ που συνεργάζεται με τον 2.8 λίτρων diesel κινητήρα με 204 ίππους και 500 Nm ροπής.
Το Toyota Hilux Hybrid 48V είναι η πιο σύγχρονη και τεχνολογικά προηγμένη εκδοχή του σκληροτράχηλου ιαπωνικού φορτηγού, παρέχοντας μια πιο “πολιτισμένη” οδήγηση στον δρόμο, με μειωμένο θόρυβο και κραδασμούς, ενώ παράλληλα διατηρεί την καλή του αντοχή και αξιοπιστία σε βαριά φορτία.
Ο πυρήνας του υβριδικού συστήματος είναι ο turbodiesel κινητήρας των 2.8 λίτρων, που συνδυάζεται με νέο ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC. Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσθέτει 12 kW ισχύος και 65 Nm ροπής στην επιτάχυνση, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του οχήματος.
Τα νέα μέρη του συστήματος έχουν σχεδιαστεί για να αντέξουν ακραίες συνθήκες, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να είναι τοποθετημένος υψηλά για να διατηρεί την ικανότητα διάβασης σε νερά βάθους 700mm.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48V διαθέτει 13 κυψέλες και χωρητικότητα 4,3 Ah, ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά και τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα, διασφαλίζοντας ότι δεν θυσιάζεται χώρος επιβατών.
Ο κινητήρας αποδίδει 204 ίππους (150 kW) στις 3.400 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm από τις 1.600 στροφές, με σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail και μεταβλητή τουρμπίνα. Το Hilux Hybrid 48V μπορεί να τροφοδοτείται και με HVO100 diesel, ένα ανανεώσιμο καύσιμο.
Το ηλεκτρικό μοτέρ-γεννήτρια συνεργάζεται άψογα με την αναγεννητική πέδηση, ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Στις εκτός δρόμου συνθήκες, το μοτέρ-γεννήτρια ενισχύει την απόδοση του Hilux, ενισχύοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος, με μείωση της ταχύτητας του κινητήρα στο ρελαντί κατά 20%, αφού πηγαίνει από 720 σ.α.λ. σε 600 σ.α.λ.
Η υποβοήθηση ισχύος μειώνει το φορτίο του κινητήρα σε χαμηλή απόδοση, συμβάλλοντας στη βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου και της εκπομπής ρύπων.
Ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση του ηλεκτροκινητήρα μέσω της πολυλειτουργικής οθόνης, η οποία εμφανίζει καταστάσεις όπως CHG (αναγέννηση ενέργειας), ECO (υποβοήθηση) και PWR (παροχή υποβοήθησης). Το σύστημα stop-start έχει αναβαθμιστεί, επιτρέποντας ταχύτερη και πιο ήσυχη επανεκκίνηση του κινητήρα.
Το Hilux Hybrid 48V είναι το πρώτο της σειράς που διαθέτει το σύστημα Multi-Terrain Select, που ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, τις αναρτήσεις και τα φρένα, βελτιώνοντας την πρόσφυση και την ευελιξία σε ποικιλία συνθηκών.
Η ρύθμιση των έξι τύπων εδάφους: Άμμος, Λάσπη, Βράχοι, Χώμα, Χιόνι και Αυτόματο, επιτρέπει προσαρμογή ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Στην Αυτόματη λειτουργία, οι αισθητήρες αναλύουν τις συνθήκες και προσαρμόζουν αντίστοιχα τις ρυθμίσεις.
Υποστηρίζεται από τις λειτουργίες Άμμος, Λάσπη, Βράχοι όταν βρίσκεται σε λειτουργία υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (L4) και από τις λειτουργίες Χώμα, Άμμος, Λάσπη, Χιόνι και Αυτόματο στη λειτουργία τετρακίνησης H4. Η νέα οθόνη απεικονίζει διαφορετικά κάθε ρύθμιση.
Το νέο Hilux Hybrid 48V έχει μήκος 5.325 mm, πλάτος 1.855 mm/1.900 mm και ύψος 1.865 mm. Διατίθεται μόνο σε διπλή καμπίνα (Double Cab) με χώρο φόρτωσης 1.555 mm. Το υβριδικό σύστημα δεν επηρεάζει την ικανότητα φόρτωσης: ωφέλιμο φορτίο 1.000 κιλά και ικανότητα ρυμούλκησης 3 τόνων.
Η body-on-frame αρχιτεκτονική, μαλακά ελατήρια πίσω και δίδυμοι αποσβεστήρες ενισχύουν την άνεση και την απόδοση του Hilux στην άσφαλτο, ενώ η απόσταση 31 εκατοστών από το έδαφος σε συνδυασμό με γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης 29 και 26 μοιρών του δίνουν τεράστια πλεονεκτήματα σε εκτός δρόμου οδήγηση.
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Hilux Hybrid 48V περιλαμβάνει την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων Toyota Safety Sense. Αυτή περιλαμβάνει βελτιωμένα συστήματα πρόληψης σύγκρουσης με ικανότητα εντοπισμού πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων καλύτερα από ποτέ, με πρόωρες προειδοποιήσεις πριν την αυτόματη πέδηση όπου χρειάζεται.
Με το Adaptive Cruise Control (ACC) μαζί με την Υποβοήθηση Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων (RSA), ο οδηγός μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα στα εκάστοτε όρια ταχύτητας, ενώ το σύστημα αυτό προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα κατά την είσοδο σε στροφές.
Για την εξασφάλιση ορατότητας τη νύχτα, η λειτουργία Automatic High Beam (AHB) αφαιρεί την ανάγκη εναλλαγής του φωτισμού, παρέχοντας άνεση και ασφάλεια. Επιπλέον, οι πλούσιες δυνατότητες του Hilux περιλαμβάνουν το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect και το premium ηχοσύστημα JBL με εννέα ηχεία.
Το Toyota Smart Connect παρέχει πρόσβαση σε cloud-based πλοήγηση και δυνατότητα φωνητικού ελέγχου, ενώ υποστηρίζεται και η ασύρματη σύνδεση με smartphones μέσω Apple CarPlay και ενσύρματη με Android Auto.
Η εφαρμογή MyToyota επιτρέπει απομακρυσμένο χειρισμό παραμέτρων του αυτοκινήτου, όπως και την προρύθμιση κλιματισμού και το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών.