Το Πιο Άσχημο Αυτοκίνητο: Κατασκευαστής και Κριτικές

Το Πιο Άσχημο Αυτοκίνητο: Κατασκευαστής και Κριτικές


Όταν η φιλοδοξία συναντά την πραγματικότητα: Η ιστορία του Laikipia BJ-50

Μία ιστορία για ένα πολλά υποσχόμενο project στην Κένυα, το Laikipia BJ-50, ένα χειροποίητο tuk-tuk που δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Μάθετε γιατί απέτυχε και τι σημαίνει αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Αφρική.

Η προσπάθεια για την ανάπτυξη και κατασκευή αυτοκινήτων στην Αφρική, και ιδιαίτερα στην Κένυα, είναι γεμάτη προκλήσεις. Ενώ η συναρμολόγηση εισαγόμενων μοντέλων είναι κοινή, το να δημιουργηθεί ένα αυθεντικό, τοπικό όχημα είναι ένα πολύ πιο δύσκολο εγχείρημα.

Laikipia BJ-50: Μια ιδέα με καλές προθέσεις

Το Laikipia BJ-50, ένα εξαθέσιο όχημα σχεδιασμένο από την Sagak Auto Tech, φιλοδοξούσε να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς στην Κένυα. Ξεκίνησε την παραγωγή του το 2019 με την υποστήριξη της κυβέρνησης, η οποία έβλεπε στο BJ-50 ένα νέο, οικονομικό μέσο μεταφοράς. Ακόμη και ο πρώην πρωθυπουργός Raila Odinga παρήγγειλε ένα, σε μια κίνηση στήριξης της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η κατασκευή και τα προβλήματα

Η ιδέα του BJ-50 ήταν απλή: ένα οικονομικό και εύκολο στην επισκευή όχημα. Δυστυχώς, η εκτέλεση άφησε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Ο σκελετός του οχήματος ήταν φτιαγμένος από χειροποίητες συγκολλήσεις, ενώ ο κινητήρας ήταν ένας μονοκύλινδρος 150 cc από scooter. Ακόμη και το εργαστήριο παραγωγής δεν είχε ηλεκτρικό ρεύμα, με τις εργασίες να γίνονται με τη βοήθεια γεννητριών.

Παρά την υποστήριξη, το BJ-50 αντιμετώπισε γραφειοκρατικά εμπόδια. Οι νόμοι της Κένυας, που χρονολογούνταν από την αποικιοκρατική περίοδο, δεν είχαν πρόβλεψη για την παραγωγή εγχώριων οχημάτων, καθυστερώντας την έγκριση τύπου για πάνω από έξι μήνες.

Η αγορά και το τέλος

Η πόλη Nyahururu παρήγγειλε 36 οχήματα, αλλά η τελική έκδοση, αν και βελτιωμένη, παρέμενε απλοϊκή και ερασιτεχνική. Η τιμή του BJ-50 ήταν περίπου 3.700 ευρώ, αλλά στην ίδια τιμή, οι Κενυάτες μπορούσαν να αγοράσουν καλύτερα tuk-tuks από την Ινδία ή την Κίνα.

Το 2023, το εργοστάσιο έκλεισε, μετά την κατασκευή λίγων μονάδων. Μια προσπάθεια αναβάθμισης με πλαστικό αμάξωμα δεν είχε αποτέλεσμα, επισφραγίζοντας το τέλος του project Laikipia BJ-50. Πρόκειται για μια ακόμα αποτυχημένη προσπάθεια στην Κένυα να κατασκευαστεί ένα εγχώριο αυτοκίνητο, μετά το Nyayo Pioneer το 1986.

Μαθήματα και ελπίδες

Παρόμοιες προσπάθειες, όπως η Mobius Motors, είχαν κάποια επιτυχία, αλλά τελικά σταμάτησαν τη λειτουργία τους. Η ιστορία του Laikipia BJ-50 αποτελεί ένα μάθημα για τις προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Αφρική, όπου η καινοτομία και η φιλοδοξία πρέπει να συνδυαστούν με την πρακτικότητα και την ανταγωνιστικότητα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ