Η Volkswagen φαίνεται να προσαρμόζει τα σχέδιά της για τη διεύρυνση της ηλεκτρικής της γκάμας, με τη συνεργασία της με τη Rivian να έχει κεντρικό ρόλο.
Αυτή η συνεργασία ανακοινώθηκε πριν από περίπου ενάμιση μήνα και έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας που θα αναπτύξει νέες πλατφόρμες βασισμένες στο λογισμικό (SDV – Software Defined Vehicle). Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Volkswagen επενδύει 1 δισεκατομμύριο δολάρια στη Rivian, με προγραμματισμένες άλλες τέσσερις επενδύσεις στο μέλλον.
Η απόφαση αυτή φαίνεται να είναι στρατηγική του VW Group, δεδομένων των μειωμένων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Αντί να επενδύσει στην κατασκευή ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα, η Volkswagen επιλέγει τη συνεργασία με τη Rivian. Το νέο εργοστάσιο θα χρειαζόταν 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια και προοριζόταν για την παραγωγή του πολυαναμενόμενου Trinity, του EV που στόχευε να ανταγωνιστεί την Tesla.
Η κατάσταση, ωστόσο, αναμένεται να αλλάξει. Αν και αρχικά ήταν προγραμματισμένο να δούμε το μεγάλο EV το 2026, το χρονοδιάγραμμα έχει υποστεί καθυστερήσεις. Αυτή τη στιγμή, ορίζεται ότι το Trinity δεν θα είναι διαθέσιμο πριν το 2032!
Αυτό έρχεται να προκαλέσει ένα ντόμινο εξελίξεων. Είναι αναγκαίο να καλυφθεί το κενό στην ηλεκτρική γκάμα και να αξιοποιηθεί η νέα SSP πλατφόρμα (Scalable Systems Platform) που θα χρησιμοποιηθεί και για το Trinity. Ένας τρόπος σύντομης επίλυσης είναι να λανσαριστούν νωρίτερα άλλα μοντέλα, όπως ένα ηλεκτρικό Golf.
Επιπλέον, όπως αναφέρεται από την Handelsblatt, η Volkswagen σκέφτεται να αναβαθμίσει την πλατφόρμα MEB σε MEB+. Ακόμη και η PPE πλατφόρμα που σχετίζεται με τη νέα ηλεκτρική Porsche Macan μπορεί να λάβει αναβάθμιση λογισμικού στην επόμενη τριετία με τη βοήθεια της Rivian.
Πηγές από την Γερμανία αναφέρουν ότι το ηλεκτρικό Golf μπορεί να «προσπεράσει» το Trinity και να κάνει ντεμπούτο στην SSP το 2029 ή και νωρίτερα. Ο Kai Grunitz, CTO της VW, επιβεβαίωσε ότι το όνομα Golf θα παραμείνει στην γκάμα, καθώς «…είναι η καρδιά της μάρκας». Τόνισε επίσης ότι ακόμη και στην ηλεκτρική του μορφή, το Golf θα πρέπει να διατηρεί τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μοναδικό.
Όλοι αναρωτιούνται τι θα συμβεί με το ID.3, το οποίο αντιπροσωπεύει την ηλεκτρική πτυχή της Volkswagen. Αν και οι απαντήσεις δεν είναι άμεσες, λόγω των συνεχών αλλαγών, θα παρακολουθούμε την εξέλιξη των πλάνων της Volkswagen με προσοχή.