Η λειτουργία της υπηρεσίας eCall μπορεί να στείλει έγκαιρη βοήθεια σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Ποια αυτοκίνητα διαθέτουν το κουμπί αυτό;
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενισχύουν την οδική ασφάλεια με δράσεις συνεργασίας με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Κρίσιμο ρόλο διαδραματίζουν τα συστήματα ασφαλείας που αποτρέπουν την πρόκληση ατυχημάτων, όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, και οι βελτιώσεις στη δομή του αυτοκινήτου για τον μετριασμό των επιπτώσεων της σύγκρουσης.
Μια άλλη τεχνολογία που παρέχει βοήθεια σε επιβάτες που εμπλέκονται σε σοβαρό τροχαίο είναι η υπηρεσία – κουμπί SOS ή eCall, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων έως 8 θέσεων και ελαφρών επαγγελματικών με ημερομηνία κατασκευής μετά τις 31 Μαρτίου του 2018. Το σύστημα eCall καλεί αυτόματα και δωρεάν τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος. Μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα πατώντας το αντίστοιχο κόκκινο κουμπί που βρίσκεται στην πλαφονιέρα πάνω από τον κεντρικό καθρέπτη.
Σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου, το σύστημα ειδοποιεί αυτόματα το πλησιέστερο κέντρο αντιμετώπισης περιστατικών έκτακτης ανάγκης σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ, προσφέροντας έτσι την παροχή πρώτων βοηθειών. Οι πληροφορίες που απεστέλνονται στο κέντρο αντιμετώπισης κρίσεων περιλαμβάνουν την ακριβή θέση του οχήματος, την ώρα του ατυχήματος, τον αριθμό ταυτοποίησης του οχήματος και την κατεύθυνσή του. Αυτές οι πληροφορίες δίνουν τη δυνατότητα στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να αξιολογήσουν και να διαχειριστούν την κατάσταση, ενώ δεν αποθηκεύονται για μεγάλο χρονικό διάστημα και διαγράφονται όταν δεν είναι πλέον απαραίτητες.
Έτσι, οι οδηγοί και οι επιβάτες των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν στο πλευρό τους έναν φύλακα άγγελο που μπορεί να παρέχει βοήθεια σε δύσκολες συνθήκες και να κινητοποιήσει βοήθεια.