Αναρωτιέστε τι θα συμβεί αν γυρίσετε το κλειδί της μίζας ενώ το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση. Μπορεί να φανεί απλό το ερώτημα, αλλά η απάντηση είναι πιο περίπλοκη απ’ ό,τι φαίνεται. Ελάχιστοι ξέρουν πραγματικά τι θα συμβεί σε αυτή την περίπτωση.
Όταν γυρίζετε το κλειδί της μίζας εν κινήσει και ο κινητήρας παραμένει λειτουργικός, κάνετε κάτι που δεν θα έπρεπε να κάνετε κανονικά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να γνωρίζετε τι θα συμβεί, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το τι θα συμβεί αν γυρίσετε το κλειδί της μίζας πριν το αυτοκίνητο σταματήσει και αλλάξετε την κατεύθυνσή του.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η αντίδραση του αυτοκινήτου μπορεί να είναι διαφορετική ανάλογα με τον κατασκευαστή, και υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ των παλιών αυτοκινήτων και των σύγχρονων. Σε παλαιότερα αυτοκίνητα, η εντολή του οδηγού να γυρίσει το κλειδί της μίζας εν κινήσει σπάνια μπορεί να παρακαμφθεί από το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου.
Έτσι, αν γυρίσετε το κλειδί αριστερόστροφα, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στον κινητήρα θα διακοπεί και θα σταματήσει η λειτουργία του. Αν γυρίσετε το κλειδί δεξιόστροφα, θα εμπλακεί η μίζα και θα προκληθεί ένας αποκρουστικός θόρυβος και φθορά.
Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μπορεί να αποτρέψει την εμπλοκή της μίζας και τη διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα, αγνοώντας την εντολή του οδηγού. Αυτό γίνεται για την προστασία του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης της κίνησης.
Αν θέλετε να ξαναξεκινήσετε τον κινητήρα και το αυτοκίνητο είναι ακόμα σε κίνηση, πρέπει να απεμπλακείτε πρώτα από το σύστημα μετάδοσης (π.χ. πατώντας τον συμπλέκτη) και μετά να γυρίσετε το κλειδί της μίζας.
Αν θέλετε να σβήσετε τον κινητήρα πριν το αυτοκίνητο σταματήσει, πρέπει να γνωρίζετε ότι θα χάσετε σταδιακά την υποστήριξη του συστήματος πέδησης και διεύθυνσης, με όλα όσα μπορεί αυτό να συνεπάγεται για τον έλεγχο της κίνησης του αυτοκινήτου.