Οι ευρωβουλευτές έλαβαν αποφάσεις που θα κάνουν τα ηλεκτρικά φορτηγά πιο ελκυστικά, με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών.

Κίνητρα για “πιο πράσινα” φορτηγά
Οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν τη θέση τους σχετικά με την αναθεώρηση των κανόνων βαρών και διαστάσεων των οδικών μεταφορών με 26 ψήφους υπέρ, 11 κατά και μία αποχή. Οι αλλαγές στα όρια βάρους και διαστάσεων έχουν ως στόχο την αύξηση του μέγιστου βάρους και μήκους των φορτηγών μηδενικών εκπομπών κατά 4 τόνους προκειμένου να αντισταθμιστεί ο χώρος που απαιτείται για την τοποθέτηση κυψελών μπαταρίας ή υδρογόνου.

Mega trucks με ειδική σήμανση
Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, οι χώρες της ΕΕ μπορούν ακόμα να επιτρέψουν την κυκλοφορία φορτηγών που είναι μεγαλύτερα και βαρύτερα από τα όρια της ΕΕ. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να προηγείται εκ των προτέρων εκτίμηση των επιπτώσεων στην οδική ασφάλεια, τις υποδομές, τη συνεργασία στον τρόπο μεταφοράς και το περιβάλλον.

Επιβολή κανόνων
Η Επιτροπή προτείνει τη χρήση ψηφιακών εργαλείων επιβολής, όπως η Πολιτική Ευφυούς Πρόσβασης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση των φορτηγών και των λεωφορείων με τα βάρη και τα όρια διαστάσεων.

Αυτό το σχέδιο νόμου αποτελεί μέρος μιας δέσμης προτάσεων για την οικολογική βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ. Το νόμο θα ψηφιστεί από τους ευρωβουλευτές σε προσεχή σύνοδο ολομέλειας μετά τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.
Τα φορτηγά και τα λεωφορεία αντιπροσωπεύουν το 28% και το 34% αντίστοιχα των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και οξειδίων του αζώτου στις οδικές μεταφορές. Οι νέες διατάξεις θέτουν στόχους για πιο βιώσιμη και ασφαλή οδική κυκλοφορία.