Ξεκινάει η μεγάλη αλλαγή στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής. Τα τρόλεϊ παίρνουν σιγά σιγά τον δρόμο της εξόδου, με ηλεκτρικά λεωφορεία νέας τεχνολογίας να παίρνουν τη σκυτάλη. Από την Κυριακή μπαίνει μπροστά το ξήλωμα των καλωδίων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης το είπε ξεκάθαρα στον Action24. Θέλουν να βοηθήσουν τους επιβάτες, να φτιάξουν τα ΜΜΜ και να βάλουν περισσότερα δρομολόγια. Η κίνηση έρχεται σε μια εποχή που η Αθήνα ψάχνει τρόπους να γίνει πιο πράσινη στα transports.
Πρώτος σταθμός ο Πειραιάς
Εκεί ξεκινάει το πανηγύρι με τα καλώδια. Το δίκτυο τρόλεϊ είναι τόσο πυκνό που δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία και στις υποδομές. Πάρε παράδειγμα το τραμ – ήθελε να φτάσει στο λιμάνι, αλλά τα σύρματα το μπλόκαραν.
Οι γραμμές που έτρεχαν με τρόλεϊ συνεχίζουν με ηλεκτρικά ή θερμικά λεωφορεία. Στόχος να πυκνώσουν οι συχνότητες. Και δεν σταματάει εκεί – το κόστος παίζει ρόλο μεγάλο.
Γιατί δύο τρόλεϊ κοστίζουν όσο τρία ηλεκτρικά λεωφορεία. Έτσι ενισχύουν τον στόλο χωρίς έξτρα έξοδα. Το ξήλωμα αρχίζει από το κέντρο του Πειραιά και πάει προς Αθήνα.
Πόσα χιλιόμετρα φεύγουν
Από τα 143 χιλιόμετρα δικτύου, το 70% καταργείται. Τα υπόλοιπα μένουν σε κύριες ευθείες. Εκεί μετακινούνται τα τρόλεϊ από αλλού, και οι συχνότητες ανεβαίνουν.
Οι οδηγοί δεν μένουν χωρίς δουλειά. Μεταφέρονται σε λεωφορεία ή στις γραμμές που απομένουν. Παράλληλα μπαίνουν 300 νέοι οδηγοί.
Τα νέα λεωφορεία βλάπτουν λιγότερο. Αυτό σημαίνει περισσότερα δρομολόγια. Οι μετακινήσεις γίνονται πιο εύκολες και μοντέρνες στην Αθήνα και Πειραιά.