Η επόμενη γενιά ηλεκτροκίνησης έρχεται με τις μπαταρίες στερεής κατάστασης, καθώς οι νεότερες εξελίξεις από τους ομίλους Stellantis και Chery (Jaecoo και Omoda) ενδυναμώνουν την κούρσα αυτή.
Οι Κινέζικες εταιρείες MG και Chery έχουν προβάδισμα στο παγκόσμιο σκηνικό για την ανάπτυξη των μπαταριών στερεής κατάστασης, τεχνολογία που προσφέρει υψηλότερη αυτονομία, βελτιωμένες επιδόσεις, ταχύτερη φόρτιση και λιγότερους κινδύνους πυρκαγιάς.
Ωστόσο, ενώ οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες μπαίνουν στη «μάχη» της τεχνολογίας, οι πρόσφατες εξελίξεις βάζουν στο επίκεντρο και τον ευρωπαϊκό κολοσσό Stellantis, που ανακοίνωσε τις δικές του φιλόδοξες προσφορές για ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία έως 1.500 χιλιόμετρα.
Η δυσκολία της τεχνολογίας παραμένει η πολύπλοκη παραγωγή μπαταριών στερεής κατάστασης. Ο στέρεος ηλεκτρολύτης χρειάζεται μία σταθερή σύνδεση με τα ηλεκτρόδια για την ομαλή ροή ιόντων, μια πρόκληση που οι κατασκευαστές εργάζονται σκληρά για να λύσουν.
Αλλά ναι, φαίνεται ότι η λύση είναι κοντά. Η MG έχει δηλώσει ότι από το Φθινόπωρο του 2025, θα προσφέρει οχήματα με μπαταρίες στερεής κατάστασης και αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων.
Η MG, μέλη του Σινικού ομίλου SAIC, δείχνει να προηγείται με το IM L6, το πρώτο της μοντέλο με αυτή την τεχνολογία. Προσφέρει μπαταρίες με διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα από τις υπάρχουσες, χαρίζοντας αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα και 12 λεπτά φόρτισης για 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Ακολούθως, η Chery επιβεβαίωσε πως σχεδιάζει την παραγωγή μπαταριών στερεής κατάστασης το 2026, προσφέροντας ενεργειακή πυκνότητα έως 600 Wh/kg. Η Chery, με τις μάρκες Jaecoo και Omoda, έχει ήδη δοκιμάσει πρωτότυπα και αναμένει μαζική παραγωγή το 2027, με στόχο την αυτονομία των 1.500 χιλιομέτρων.
Η Stellantis έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για να λανσάρει μια σειρά ηλεκτροκίνητων μοντέλων το 2026 με μπαταρίες στερεής κατάστασης. Η κολοσσός των αυτοκινήτων στοχεύει να μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς και παράλληλα να κατασκευάσει πιο ελαφριά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα με περισσότερη αυτονομία.
Η συνεργασία της Stellantis με την αμερικανική startup Factorial είναι καθοριστική για αυτά τα σχέδια, καθώς η Factorial υποστηρίζει ότι η τεχνολογία τους είναι «υπόσχεση». Οι μπαταρίες θα ξεκινήσουν τις δοκιμές τους σε πρωτότυπα στη βάση της πλατφόρμας STLA Large, που χρησιμοποιείται από μεγαλύτερα μοντέλα όπως Jeep, Chrysler και Maserati.
Στο μεταξύ, εταιρείες όπως η Mercedes, Volkswagen, Nissan, Honda και Toyota εργάζονται συνεχώς για να ανακοινώσουν σύντομα πότε θα προσφέρουν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες στερεής κατάστασης, ενισχύοντας την παγκόσμια αυτοκινητική κούρσα στην ενέργεια.