Ταχύτερη Πρόσβαση από Λαμία σε Καρπενήσι στην Κεντρική Ελλάδα

Ταχύτερη Πρόσβαση από Λαμία σε Καρπενήσι στην Κεντρική Ελλάδα

Λίγο πιο κοντά στην υλοποίηση βρίσκεται ένα σημαντικό έργο για τη Στερεά Ελλάδα, ο οδικός άξονας που θα συνδέει τη Λαμία με το Καρπενήσι.

Ένα Βήμα Πιο Κοντά στην Υλοποίηση ο Οδικός Άξονας Λαμία-Καρπενήσι

Θετική γνωμοδότηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έδωσε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για το οδικό έργο Λαμία-Καρπενήσι. Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί την είσοδο του διαγωνισμού στην τελική φάση, με την πρόσκληση των υποψήφιων αναδόχων να υποβάλουν τις προσφορές τους, πιθανότατα εντός του τρέχοντος εξαμήνου.

Αναμένονται ακόμη κάποιες θετικές γνωμοδοτήσεις, όπως αυτή της Διεύθυνσης Δασών Φθιώτιδας, με την περιφέρεια να αισιοδοξεί για την ταχεία ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Η νέα οδική αρτηρία ξεκινά από το ανατολικό άκρο της σήραγγας Τυμφρηστού, κατά μήκος της υπάρχουσας οδού Λαμίας – Καρπενησίου, και κατευθύνεται ανατολικά, όπου θα συνδεθεί με την παράκαμψη Μακρακώμης.

Ο κύριος άξονας έχει συνολικό μήκος 28,26 χλμ. και περιλαμβάνει 28 παράπλευρες οδούς που θα αποκαταστήσουν το τοπικό δίκτυο, εξυπηρετώντας προσβάσεις σε ιδιοκτησίες και αγροτικές ή δασικές εκτάσεις που διακόπτονται από τη νέα χάραξη.

Σήραγγα Τυμφρηστού

Ο προϋπολογισμός του έργου “Οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο, τμήμα: σύνδεση παράκαμψης Μακρακώμης – ανατολικού μετώπου σήραγγας Τυμφρηστού” ανέρχεται περίπου στα 200 εκατομμύρια ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί στους 54 μήνες.

Οι Βασικοί Στόχοι του Έργου:

  • Βελτίωση της σύνδεσης Λαμίας-Καρπενησίου, παρακάμπτοντας τις περιοχές του Τυμφρηστού, Μεγάλης Κάψης, Μεσαίας Κάψης και Μερκάδας.
  • Αποφυγή περιοχών με γνωστές γεωλογικές αστάθειες.
  • Ελαχιστοποίηση της κλίσης σε μεγάλα υψόμετρα.
  • Χάραξη σε προσήλια ζώνη, όπου είναι εφικτό.
  • Μείωση του συνολικού κόστους του έργου.

Ο νέος δρόμος φιλοδοξεί να άρει την οδική απομόνωση του Καρπενησίου και της ευρύτερης περιοχής, βελτιώνοντας την πρόσβαση στην Ευρυτανία και το δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας.

οι νέοι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Επιπλέον, το έργο αναβαθμίζει την Εθνική Οδό 38 (Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο), μήκους 210 χλμ., η οποία αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 952 (Ε952).

Δηλώσεις για το Έργο

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, δήλωσε: “Είμαστε χαρούμενοι για την ομόφωνη απόφαση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του οδικού έργου: ‘Οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο, τμήμα: σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης – ανατολικού μετώπου σήραγγας Τυμφρηστού’.”

“Παρακολουθούμε στενά την πορεία του έργου και προσδοκούμε στη σύντομη ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας από το Υπουργείο Υποδομών, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα για την περιοχή μας.”

οι νέοι αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα

Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού & Μεταφορών, Ευάγγελος Κούκουζας, τόνισε: “Η θετική γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ‘Οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο τμήμα: σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης – ανατολικού μετώπου σήραγγας Τυμφρηστού’ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα.”

“Ο διαγωνισμός οδεύει στην τελική φάση, με την υποβολή προσφορών για την ανάληψη του έργου, το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση του Καρπενησίου με το εθνικό οδικό δίκτυο. Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.”

“Επιπλέον, ο νέος οδικός άξονας θα άρει την αίσθηση οδικής απομόνωσης του Καρπενησίου και των γύρω περιοχών, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην Ευρυτανία και το δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας.”

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ