Stellantis: Τι ακριβώς ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Stellantis: Τι ακριβώς ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ο Antonio Filosa, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, έδωσε τα αιτήματα της εταιρείας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενόψει μεγάλων αλλαγών. Η Κομισιόν ετοιμάζεται να βγάλει στις 10 Δεκεμβρίου ένα φρέσκο πακέτο μέτρων για να πέσουν οι εκπομπές CO2 σε όλη την ΕΕ. Ο Filosa μίλησε στο Politico για αυτά που θέλει ο όμιλος, πράγματα που ταιριάζουν με τις ιδέες της ACEA και δεν αγγίζουν τους στόχους του 2030 ή του 2035, αλλά φέρνουν ιδέες για να αλλάξουν τα παλιά οχήματα.

Όλοι στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περιμένουν πώς και πώς αυτή την ανακοίνωση της 10ης Δεκεμβρίου, από κατασκευαστές μέχρι εμπόρους και υπηρεσίες. Για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ή LCV όπως τα λένε, ο Filosa είπε ότι η κατάσταση διαφέρει από τα επιβατικά αυτοκίνητα, γιατί εκεί οι αγοραστές κοιτάνε το συνολικό κόστος. «Αυτή η αγορά δεν ακολουθεί την ίδια λογική με την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων (η επιλογή του πελάτη βασίζεται στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας). Η απόδειξη είναι το πολύ χαμηλό επίπεδο υιοθέτησης – σήμερα μόνο 9% μείγμα BEV σε σύγκριση με το 18% που απαιτείται (και το 50% που απαιτείται το 2030)».

Ζητήματα χωρισμού κατηγοριών οχημάτων και μεγαλύτερης ευελιξίας

Ο Antonio Filosa θέλει να ξεχωρίσουν οι ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από τα επιβατικά, και να αλλάξει ο τριετής μέσος όρος σε πενταετή για τα έτη 2025-2029, και μετά άλλη πενταετία 2030-2034. Για τα επαγγελματικά οχήματα από το 2030, ζητάει αλλαγές στους στόχους που να βγάζουν νόημα στην πράξη. Επιπλέον, προτείνει υπερπιστώσεις για τα BEV, να κοιτάξουν ανανεώσιμα καύσιμα και άλλους τεχνικούς παράγοντες, όλα να μπουν στο νέο πακέτο.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα βλέπει πιο αργή πρόοδο από ό,τι περίμεναν, λόγω διαφορών στα κόστη, έλλειψης υποδομών φόρτισης και υψηλού ενεργειακού κόστους. «Δεν ζητάμε αλλαγή στόχων το 2030 ή το 2035 επειδή αυτό δεν είναι το βασικό ζήτημα. Η απαίτηση είναι να ενσωματωθούν οι δυνατότητες ευελιξίας στους κανονισμούς, ανοίγοντας την πόρτα σε μεγαλύτερη τεχνολογική ουδετερότητα. Αυτό θα βοηθήσει στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, απελευθερώνοντας παράλληλα τη ζήτηση και, ως εκ τούτου, την ανάπτυξη».

Προτάσεις για ανανέωση στόλου και κίνητρα χωρίς ποινές

Για τα επιβατικά, η Stellantis προτείνει πενταετή μέσο όρο από το 2028 ως το 2032, μαζί με μέτρα να φύγουν τα παλιά αυτοκίνητα. Χρησιμοποιώντας πιστοποιητικά απόσυρσης για οχήματα άνω των 12 ετών με θερμικούς κινητήρες, που αντικαθίστανται με καινούργια ή μεταχειρισμένα νεότερα, αυτό δίνει πόντους σε εκπομπές CO2 μέσω υπερπιστώσεων, και σε εθνικό επίπεδο μέσω φόρων ή κινήτρων. Ο όμιλος λέει ότι τέτοιοι μηχανισμοί μπορούν να είναι ουδέτεροι στον προϋπολογισμό.

Ο Filosa πιέζει για υπερπιστώσεις σε μπαταρίες μικρές κάτω από 60 kWh, καλύτερα προγράμματα για plug-in υβριδικά, επεκτάσεις αυτονομίας σε REEV και αναγνώριση ανανεώσιμων καυσίμων. Στην αναβάθμιση του στόλου του ομίλου, θέλουν μεγάλη κλίμακα αλλαγών μέσω προγραμμάτων, αλλά ξέρουν ότι εξαρτάται από πράγματα όπως υποδομές και κόστος ενέργειας που δεν ελέγχουν. «που δεν ελέγχουμε (υποδομές, κόστος ενέργειας…) επιμένουμε στο σχεδιασμό αυτού του προγράμματος ως θετικού μηχανισμού κινήτρων και όχι ως άλλο ένα πρόγραμμα που βασίζεται σε κυρώσεις» είπε ο Antonio Filosa. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία περνάει δύσκολες μέρες με πιέσεις για πράσινη μετάβαση, και τέτοια πακέτα μπορεί να δώσουν ανάσα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ