Ο Όμιλος Stellantis έχει κατοχυρώσει μια πρωτοπόρα πατέντα για ένα τιμόνι που θα μπορούσε να επαναστατήσει την οδηγική εμπειρία, καθώς θα διαθέτει λειτουργίες γκαζιού και φρένου, αφαιρώντας την ανάγκη για παραδοσιακά πεντάλ.
Αυτή η καινοτομία ενδέχεται να μας φέρει πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση. Με την εξέλιξη της ηλεκτροκίνητης τεχνολογίας, πολλοί οδηγοί ενδέχεται να μην χρειάζονται πια μηχανικές συνδέσεις με τα οχήματά τους.
Παραδείγματα αυτού του νέου τύπου τιμονιού είναι το Yoke της Tesla και το μελλοντικό Hypersquare της Peugeot. Ωστόσο, η Stellantis φαίνεται αποφασισμένη να καινοτομήσει ακόμα περισσότερο, ενσωματώνοντας χειριστήρια επιτάχυνσης και φρεναρίσματος απευθείας στο τιμόνι. Μάλιστα, κατέθεσε πρόσφατα την αντίστοιχη πατέντα στις Η.Π.Α..
Το συγκεκριμένο τιμόνι αποτελείται από δυο λαβές που συνδέονται με μια κεντρική πλήμνη, επιτρέποντας κίνηση μέσω ενός άξονα. Οι οδηγοί θα μπορούν να πιέζουν ή τραβούν τις λαβές για να ελέγχουν την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του οχήματος.
Παρόμοιοι μηχανισμοί βρίσκονται ήδη σε οχήματα για ατόμα με αναπηρίες, κάτι που σημαίνει ότι θα απαιτείται χρόνος προσαρμογής από τους οδηγούς. Αντί για τα πόδια, το τιμόνι αυτό θα παρέχει έλεγχο με τα χέρια. Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα το τιμόνι να μαζεύεται στο ταμπλό, μια λειτουργία που μπορεί να ενσωματωθεί στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση του μέλλοντος.
Μέχρι στιγμής, οι εκδοχές του τιμονιού περιλαμβάνουν είτε λαβές είτε κουμπιά, και απομένει να δούμε ποια από τις δύο θα υιοθετηθεί τελικά σε μαζική παραγωγή.