Η Skoda συνεχίζει να παίζει με την ιδέα του παρελθόντος και του μέλλοντος στα αυτοκίνητά της. Μετά από projects όπως τα 110R, Felicia Fun και 1000 MBX που φτιάχνουν οι σχεδιαστές της στον ελεύθερο χρόνο, τώρα βλέπουμε μια φρέσκια ματιά στο εμβληματικό Skoda 100.
Το concept αυτό έρχεται μέσα από τη σειρά “Icons Get a Makeover”, που τιμά τα επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας χωρίς να τα βλέπει ως παραγωγή. Ο Martin Paclt, σχεδιαστής με πάνω από 11 χρόνια στην Skoda Auto, το ανέλαβε και έδωσε τη δική του εκδοχή. Έχει δουλέψει σε μοντέλα όπως Enyaq, Karoq, Kamiq και Kodiaq, ενώ και σε πρωτότυπα Vision X, Vision 7S και Vision O.
Το παλιό Skoda 100 σε αριθμούς
Κατασκευάστηκε από το 1969 μέχρι το 1977 και έγινε το πρώτο μοντέλο της Skoda που πέρασε το ένα εκατομμύριο κομμάτια. Σύνολο 1.079.708 οχήματα, όλα τέσσερις πόρτες sedan με πρακτικές ιδέες. Είχε κινητήρα 1,0 λίτρου πίσω, κίνηση στους πίσω τροχούς, και διαφορετικές εκδόσεις ισχύος – στις L μάλιστα, τα καθίσματα αναδίπλωναν για extra χώρο.
Παρά το ότι ήταν οικονομικό αμάξι για τον κόσμο, η ιδιοκτησία αυτοκινήτου τότε ήταν σπάνια υπόθεση, όχι όπως τώρα.
Η καινούργια ματιά του Paclt
Κανονικά ο Paclt ασχολείται με προβολείς και εξωτερικά μέρη, αλλά εδώ έφτιαξε ολόκληρο το concept από το μηδέν. Βασίστηκε στη δική του άποψη για το πώς ταιριάζει το παλιό με το καινούργιο. Η Skoda αυτή την εποχή εστιάζει στο Modern Solid, και εκεί είδε ομοιότητες με τις γραμμές του Skoda 100.
«Ήθελα να δουλέψω με ένα αυτοκίνητο που ο κόσμος γνωρίζει καλά—και το οποίο πολλοί είχαν στην κατοχή τους. Το Škoda 100 με εντυπωσίασε με τις καθαρές, διαχρονικές γραμμές του, που ταιριάζουν απόλυτα με την τρέχουσα κατεύθυνση του σχεδιασμού Modern Solid. Άντλησα έμπνευση από τις αναλογίες του Superb, και το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα μοντέλο λίγο μεγαλύτερο», είπε ο Paclt.
Στο νέο concept λείπει εντελώς το πίσω παράθυρο, κάτι που ξαφνιάζει. Είναι σαν να σπάει κανόνες επίτηδες.
Ο ίδιος εξηγεί: «Είναι μια μικρή απόπειρα να αμφισβητήσουμε τους καθιερωμένους κανόνες. Σίγουρα θα προκαλέσει συναισθήματα και αυτό ακριβώς πρέπει να κάνει ο σχεδιασμός».