Πρόστιμα CO2: Οι Συμφωνίες που Φέρνουν Κέρδη για τις Εταιρείες

Πρόστιμα CO2: Οι Συμφωνίες που Φέρνουν Κέρδη για τις Εταιρείες

Σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών αναλυτών, το κόστος των πιστώσεων ρύπων θα μπορούσε να φτάσει τα 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να συμμορφωθούν με τις αυστηρές ρυθμίσεις που αφορούν τις εκπομπές CO2, είναι αναγκασμένες να αγοράσουν δικαιώματα ρύπων από αμιγώς ηλεκτρικές μάρκες. Αυτή η στρατηγική τους επιτρέπει να αποφύγουν τα υπερβολικά πρόστιμα που προβλέπει η ΕΕ.

Εταιρείες όπως η Tesla, η BYD, η Geely, καθώς και η Leapmotor έχουν τη δυνατότητα να εμπορεύονται πιστώσεις εκπομπών CO2, εφόσον άλλες μάρκες δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγοράς, επιλέγοντας έτσι να μειώσουν τα πρόστιμα που θα κληθούν να πληρώσουν.

Οι διεθνείς αναλύσεις δείχνουν ότι το κόστος για αυτές τις πιστώσεις μπορεί να φτάσει περίπου τα 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα οι εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να κερδίζουν σημαντικά ποσά, αποκομίζοντας δισεκατομμύρια ευρώ!

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να χρειαστεί να καταβάλουν χρηματικά ποσά στην Tesla προκειμένου να συνδυάσουν τις εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων τους το 2025 με αυτές της Tesla, δεδομένου ότι φέτος είναι κρίσιμη χρονιά για την ηλεκτροκίνηση στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς τουλάχιστον το 25% των νέων αυτοκινήτων που διατίθενται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Αν και οι καταναλωτές είναι ακόμα διστακτικοί όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολλές εταιρείες κινδυνεύουν να μην πληρούν τις απαιτήσεις των Βρυξελλών μέχρι το τέλος του έτους. Έτσι, βρίσκονται σε κίνδυνο να αντιμετωπίσουν σημαντικά πρόστιμα, εκτός αν συνεργαστούν με συγκεκριμένους ανταγωνιστές που είναι πιο ειδικευμένοι στον τομέα αυτό. Σημειώνεται ότι η Tesla προσφέρει αποκλειστικά 100% ηλεκτρικά οχήματα.

Έγγραφα που κατατέθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποκαλύπτουν ότι οι κατασκευαστές Stellantis, Toyota, Ford, Mazda και Subaru σχεδιάζουν να συγχωνεύσουν τις εκπομπές CO2 με την Tesla, αναμένοντας μάλιστα να καταβάλουν σημαντικά ποσά για αυτή τη συνεργασία. Διαφορετικοί κατασκευαστές της ευρωπαϊκής αγοράς είχαν την ευκαιρία να ενταχθούν σε αυτή τη συμμαχία μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου 2025.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Ο Stellantis διαθέτει επιπλέον και την Leapmotor, που προσφέρει οχήματα με μηδενικούς ρύπους, γεγονός που μειώνει τα έξοδα αγοράς ρύπων και διευκολύνει την επίτευξη των στόχων για μέσες εκπομπές CO2 σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΕΕ.

Ένας εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε σε δήλωσή του στο πρακτορείο Reuters ότι η συμμετοχή του στην «δεξαμενή» ενισχύει την εταιρεία στο να επιτύχει τα ευρωπαϊκά της ορόσημα για το 2025, βελτιστοποιώντας τους πόρους, ταυτόχρονα με την εστίαση στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών.

Στην ίδια στιγμή που συγκροτείται μια ισχυρή συμμαχία γύρω από την Tesla, η Mercedes-Benz φαίνεται να αναζητά πιστώσεις άνθρακα προκειμένου να κλείσει τη χρονιά χωρίς προβλήματα, παρά την εκτενή γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων που προσφέρει με τη σειρά EQ της.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η Mercedes-Benz εξετάζει συνεργασίες με την Polestar, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, καθώς και με τη Smart, η κοινοπραξία της με την Geely, καθώς και τη Volvo Cars.

Στην αναμονή της στρατηγικής τους, η Suzuki αναμένεται επίσης να συμμετάσχει στην ευρωπαϊκή δεξαμενή CO2 που θα περιλαμβάνει τη Volvo Cars και τη Geely.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ