Πότε σταματούν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Πότε σταματούν τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Νέα δεδομένα για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα! Το επικαιροποιημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) φέρνει αλλαγές στους στόχους για την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τι αλλάζει με το νέο ΕΣΕΚ για την ηλεκτροκίνηση;

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσιάζει μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Ξεχάστε την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel το 2030!

Σε αντίθεση με προηγούμενες εκτιμήσεις, το ΥΠΕΝ επιβεβαίωσε ότι η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα ισχύσει το 2030 στην Ελλάδα. Η απόφαση αυτή εναρμονίζεται με τις αποφάσεις άλλων κρατών μελών της ΕΕ και την Κομισιόν, η οποία έχει μεταθέσει την απαγόρευση για το 2035.

Παρά την αναβολή της απαγόρευσης, το ΥΠΕΝ παραμένει αισιόδοξο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Εκτιμάται ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα θα αυξηθεί σημαντικά, από περίπου 30.000 σήμερα σε πάνω από 460.000 το 2030.

Στόχος του ΕΣΕΚ είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό, το σχέδιο προβλέπει:

  • Τον εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών.
  • Την επέκταση των υποδομών φόρτισης.
  • Την ταχεία αύξηση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων στις οδικές μεταφορές την περίοδο 2030-2040.
  • Την ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου και την χρήση υδρογονοκίνησης στις βαριές οδικές μεταφορές την περίοδο 2040-2050.
  • Την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας το 2050 μέσω της ανάπτυξης παραγωγής και χρήσης υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων.

Όπως δήλωσε η ηγεσία του ΥΠΕΝ, “Το ΕΣΕΚ αποτελεί την Εθνική μας Στρατηγική για την επίτευξη του στόχου μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου ως το 2050, το net zero, με ενδιάμεσο ορόσημο τη μείωση κατά 58% ως το 2030 και κατά 80% ως το 2040.”

Ο τομέας των μεταφορών αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα. Η ανανέωση του στόλου οχημάτων και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι κρίσιμες για τη μείωση αυτών των εκπομπών.

Το ΕΣΕΚ θέτει φιλόδοξους στόχους και για τα ελαφρά φορτηγά, με το 40% των νέων ταξινομήσεων να είναι ηλεκτρικά το 2030. Επιπλέον, προωθείται η εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Ελλάδα επιδιώκει να αυξήσει τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία σε πάνω από 460.000 έως το 2030 και να χαράξει μια πορεία προς την απανθρακοποίηση των βαριών οδικών μεταφορών, της ναυτιλίας και της αεροπλοΐας.

Το νέο ΕΣΕΚ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τις μεταφορές στην Ελλάδα!

Μείνετε ενημερωμένοι για όλες τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ