Ο πρώην πρόεδρος Donald Trump υπόσχεται να καταργήσει την ομοσπονδιακή υποστήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν επανεκλεγεί.
Ο πρώην Πρόεδρος Donald Trump έχει τολμήσει να τερματίσει την ομοσπονδιακή υποστήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την πρώτη μέρα της θητείας του. Ποιες επιπτώσεις αυτό θα έχει στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και στους Αμερικανούς καταναλωτές;
Η μεγάλη υπόσχεση του Trump αναφέρεται σε μια “Εντολή Ηλεκτρικού Οχήματος” από την πρώτη μέρα της θητείας του. Αλλά τι σημαίνει αυτό για την αυτοκινητοβιομηχανία και, πιο σημαντικά, για τα πορτοφόλια των καταναλωτών;
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Η “Εντολή Ηλεκτρικού Οχήματος” δεν είναι πραγματική εντολή. Απλώς περιγράφει μια σειρά μέτρων που εισήγαγε ο Πρόεδρος Biden. Ανάμεσά τους, η ομοσπονδιακή πίστωση φόρου για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που επιστρέφει έως και 7.500 δολάρια στους καταναλωτές. Ακούγεται ελκυστικό, αλλά ορισμένοι θεωρούν αυτά τα κίνητρα βαρύ φορτίο για τους φορολογούμενους και ωφέλιμα κυρίως για τις ξένες εταιρείες.
Ο Jason Smith προσφάτως πρωτοστάτησε σε μια προσπάθεια να καταργηθεί η ομοσπονδιακή έκπτωση φόρου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκφράζοντας ανησυχίες για τη ροή χρημάτων από τις ΗΠΑ προς κινεζικές εταιρείες παραγωγής μπαταριών. Σύμφωνα με τον Smith, η κυβέρνηση Biden θέτει σε κίνδυνο την οικονομική ανεξαρτησία ενθαρρύνοντας τους Αμερικανούς να προτιμούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ οι επιβάρυνεις πέφτουν στον φορολογούμενο για ένα “δαπανηρό και μη λειτουργικό μέτρο”.
Και δεν περιορίζεται μόνο στα οικονομικά. Κάποιοι επικριτές αμφισβητούν και ευρύτερες περιβαλλοντικές πολιτικές, χαρακτηρίζοντάς τες ως μέρος της “πράσινης νέας απάτης”. Απαιτούν την κατάργηση πρόσφατων κανονισμών του EPA που επιτρέπουν ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ανταποκρίνονται στα κριτήρια εκπομπών. Παρ’ όλα αυτά, αν και πολλοί πιστεύουν το αντίθετο, δεν υπάρχει ομοσπονδιακή εντολή που υποχρεώνει ένα συγκεκριμένο ποσοστό των πωλήσεων νέων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα εταιρικής μέσης οικονομίας καυσίμων (CAFE), που προβλέπουν την ευθυγράμμιση της κατανάλωσης καυσίμου του στόλου τους με τους γκρουπ του κυβερνητικού στόχου.
Η αμφισβήτηση του Donald Trump για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι γνωστή. Έχει επανειλημμένα αναφέρει το υψηλό κόστος, το μεγάλο βάρος και την υποτιθέμενη κακή απόδοση των πωλήσεων. Ωστόσο, ενώ αγνοεί ταύτα, οι εταιρείες αυτοκινήτων συνεχίζουν να επενδύουν σε επερχόμενες τεχνολογίες. Ίσως γνωρίζουν κάτι που δεν γνωρίζει ο ίδιος ο Trump;
Και εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Ο Elon Musk, ο επικεφαλής της Tesla, έχει προσφέρει σημαντική υποστήριξη για να υποστηρίξει τις πολιτικές προσπάθειες του Trump. Αυτή η απρόσμενη συνεργασία μπορεί να φέρει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές του Trump σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθοδηγώντας πιθανά το μέλλον της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Είτε τον αγαπάτε είτε τον μισείτε, η υπόσχεση του Donald Trump να καταργήσει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελεί μια τολμηρή κίνηση που έχει θέσει την αυτοκινητοβιομηχανία και τους περιβαλλοντολόγους σε εγρήγορση. Κάποιοι τη θεωρούν αναγκαία διόρθωση σε μια δραματική πράσινη ατζέντα, ενώ άλλοι τη θεωρούν επαναφορά στο παρελθόν. Ένα είναι βέβαιο: το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αμερική βρίσκεται σε σταυροδρόμι με το μέλλον να επηρεάζει όλους. Οι εκλογές του 2024 μπορεί να αποδειχθούν μια ζωτική περιπέτεια.