Έχεις βρεθεί ποτέ με το αυτοκίνητο να μην παίρνει μπροστά, και η μπαταρία να φταίει; Αυτό συμβαίνει συχνά, ειδικά αν το αμάξι μένει καιρό ακινητοποιημένο. Μια μικρή συσκευή που κοστίζει κάτω από 30 ευρώ δίνει γρήγορη λύση, χωρίς να χρειάζεσαι βοήθεια από άλλους.
Ο εκκινητής που χωράει παντού
Το jump starter, όπως το λένε, είναι μια φορητή συσκευή που βάζει εύκολα στο ντουλαπάκι. Φορτίζει με USB-C και δίνει αμέσως ρεύμα στους πόλους της μπαταρίας. Σε λίγα δευτερόλεπτα, ο κινητήρας πιάνει.
Συνδέεις τα καλώδια κατευθείαν στη μπαταρία, και έχει προστασίες για να μην γίνει σπινθήρας ή λάθος σύνδεση. Ακόμα κι αν η μπαταρία είναι εντελώς άδεια, σε μισό λεπτό το αμάξι ζωντανεύει. Μετά, ο εναλλάκτης φορτίζει τη μπαταρία κανονικά καθώς οδηγείς.
Μερικοί οδηγοί δοκιμάζουν παλιές μεθόδους, όπως να σπρώξουν το αυτοκίνητο σε κατηφόρα. Αυτό δούλευε σε παλιά μοντέλα με χειροκίνητο, αλλά τώρα ρισκάρεις ζημιά στον καταλύτη ή στην ηλεκτρονική διαχείριση. Στα αμάξια με αυτόματο, απλά δεν γίνεται.
Σπρέι εκκίνησης και σημάδια προβλήματος
Όταν ο κινητήρας γυρίζει αργά από λίγη ενέργεια, ορισμένοι τεχνικοί βάφουν ειδικό σπρέι εκκίνησης στην είσοδο αέρα για να βοηθήσουν την ανάφλεξη. Χρειάζεται προσοχή, όμως, γιατί στα diesel μπορεί να βγει ανάποδα αν δεν ξέρεις. Καλύτερα άσ’ το στους ειδικούς, αν δεν έχεις εμπειρία.
Προσέχεις σημάδια όπως δυσκολία στην εκκίνηση ή τρεμόπαιγμα φώτων στο ρελαντί; Τα ηλεκτρικά συστήματα ζορίζονται, και το Start-Stop μπορεί να κλειδώσει. Με ένα πολύμετρο βλέπεις αν η τάση πέφτει χαμηλά – τότε χρειάζεται φόρτιση ή αλλαγή μπαταρίας.
Ένα τέτοιο εκκινητή μπαταρίας βγαίνει φθηνά, λιγότερο από ένα γεμάτο ντεπόζιτο. Σώζει σε πόλη ή όταν το αμάξι μένει μέρες παρκαρισμένο. Για να κρατήσεις τη μπαταρία καλά, κάνε μεγαλύτερες βόλτες πού και πού, ή βάλε φορτιστή συντήρησης αν οδηγείς λίγο.