Πριν από μια συνάντηση μεταξύ κρατών μελών, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους κανόνες σχετικά με τα «Ευφυή Συστήματα Μεταφορών», κατασκευαστές οχημάτων και ειδικοί προειδοποιούν για τις επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια και την προώθηση των υποβοηθούμενων και αυτόνομων οχημάτων εάν η ΕΕ αφαιρέσει την πλειονότητα των δρόμων από μια βάση δεδομένων με αλλαγές στα όρια ταχύτητας.
Οι ακριβείς ψηφιακοί χάρτες ορίων ταχύτητας είναι σημαντικοί για τα συστήματα ασφαλείας και την υποβοηθούμενη οδήγηση. Το Intelligent Speed Assistance (ISA) είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα οχήματα στην ΕΕ από τον Ιούλιο του 2022 και για όλα τα νέα οχήματα που πωλούνται από τον Ιούλιο του 2024. Τα κράτη μέλη της ΕΕ θα προσπαθήσουν να αφαιρέσουν την υποχρέωση ενημέρωσης των αλλαγών στα όρια ταχύτητας από τους περισσότερους ευρωπαϊκούς δρόμους στις διαπραγματεύσεις για την οδηγία για τα ευφυή συστήματα μεταφορών.
Οι υποχρεωτικές ενημερώσεις στους ψηφιακούς χάρτες ορίων ταχύτητας και άλλες πληροφορίες κυκλοφορίας, όπως τα όρια βάρους γεφυρών, είχαν προταθεί για πρώτη φορά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, τα κράτη μέλη της ΕΕ προτείνουν να ισχύουν μόνο για αυτοκινητόδρομους και ορισμένους άλλους δρόμους και πόλεις.
Αυτός ο περιορισμός θα μειώσει την αποτελεσματικότητα και τις δυνατότητες ασφάλειας των ψηφιακών χαρτών ορίων ταχύτητας. Τα όρια ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων είναι συνήθως σχετικά ομοιόμορφα, αλλά τα όρια των εθνικών οδών αλλάζουν συχνά καθώς οι δρόμοι διέρχονται από πόλεις και αγροτικές περιοχές. Οι περισσότερες συγκρούσεις συμβαίνουν σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους που δεν θα καλυφθούν αν εφαρμοστούν οι αλλαγές.
Οι κατασκευαστές οχημάτων και οι ειδικοί ζητούν από τα κράτη μέλη να παρέχουν πληροφορίες για τις αλλαγές στα όρια ταχύτητας σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της ΕΕ.