Η Κίνα κατέκτησε τον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη BYD να ξεπερνά τη Tesla στις πωλήσεις EV. Ας ρίξουμε μια ματιά στους λόγους πίσω από αυτήν την εξέλιξη.
Το 2023, η Κίνα κατασκεύασε το 8,2 από τα 14 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, αναδεικνύοντας έναν εμπορικό ‘πόλεμο’ με τη Δύση. Η εκβιαστική προσέγγιση των κινέζικων αυτοκινήτων οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη και αλλού.
Η ΕΕ εξετάζει την αύξηση των τελωνείων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να διακόψει τον αθέμιτο ανταγωνισμό από την άνοδο της κινεζικής παραγωγής.
Τη δεκαετία που ακολούθησε το 2000, η κινεζική μεσαία τάξη αυξήθηκε, προκαλώντας προβλήματα ρύπανσης. Η κυβέρνηση αντέδρασε προσφέροντας οικονομική στήριξη για προώθηση των EV, με επιδοτήσεις που έφταναν τα €7.630.
Χάρη σε προνόμια και επενδύσεις του κράτους, η Κίνα άρχισε την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κερδίζοντας την αγορά. Νέες εταιρείες επέκτειναν τις δραστηριότητές τους στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αντιμετωπίζοντας υψηλούς δασμούς.
Η Ε.Ε. εξετάζει τη ρύθμιση των εισαγωγών EV από την Κίνα, αναμένεται νέο πλαίσιο με αυξημένους δασμούς. Οι κινεζικές εταιρείες απαντούν εγκαθιστώντας εργοστάσια στην Ευρώπη, όπως η BYD στην Ουγγαρία.