Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων: «Μάχη» μεταξύ βενζίνης και υβριδικών μοντέλων

Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων: «Μάχη» μεταξύ βενζίνης και υβριδικών μοντέλων

Οι πωλήσεις των plug-in hybrid και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν εκείνες των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

Σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκονται πλέον τα υβριδικά μοντέλα σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα, καθώς και τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα περτρελαιοκίνητα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος.

Η ανατροπή των δεδομένων είναι εμφανής τους τελευταίους μήνες, με το ποσοστό διαφοροποίησης μεταξύ των «κυρίων» βενζινοκίνητων μοντέλων σε σύγκριση με τα υβριδικά να έχει μειωθεί σε μόλις 6,6%, ενώ στα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα, το ποσοστό διαφοράς ανήλθε σε 1,3% υπέρ των πρώτων. Επίσης, σημειώθηκε οριακή μεταβολή στα μοντέλα που κινούνται με Φυσικό Αέριο, ενώ ένα μικρό ποσοστό ανήλθε στα οχήματα που κινούνται με Υγραέριο.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αν συνυπολογίσουμε το άθροισμα των υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, το ποσοστό τους ξεπερνά το 45%!

Συγκεκριμένα, τα βενζινοκίνητα μοντέλα κατέχουν το 38,7% του συνόλου των πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση 2%, ενώ τα υβριδικά μοντέλα κατέχουν το 32,1%, σημειώνοντας μικρή πτώση 0,4%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα, τα οποία κατείχαν το 13,7% και σημείωσαν άνοδο 4,5% στις πωλήσεις τους.

Οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων κατέγραψαν μικρή πτώση, αφού ανήλθαν σε 12,4% του συνόλου των πωλήσεων, ενώ ακολούθησαν τα Υγραεριοκίνητα ΙΧ με 2,9% (-0,4%) και εκείνα του Φυσικού Αερίου με 0,2% (-0,3%).

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα σημείωσαν το υψηλότερο ποσοστό ανόδου εξαιτίας των φοροαπαλλαγών που εφαρμόζονται ως εταιρικά αυτοκίνητα, επιλέγονται έτσι από τα στελέχη των εταιρειών για να αποφύγουν επιπλέον φορολόγηση κατά την εκκαθάριση της δήλωσής τους.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, επισημάνστηκε ότι όσο η πλατφόρμα του Κινούμαι ηλεκτρικά 2 δεν δέχεται αιτήσεις, τα προβλήματα που θα προκληθούν θα φανούν στους επόμενους μήνες.

Σε ετήσιο επίπεδο, οι πωλήσεις των plug-in υβριδκών και ηλεκτρικών μοντέλων κατέγραψαν άνοδο 3,5%, ενώ ακολούθησαν τα υβριδικά μοντέλα με ποσοστό ανόδου 2,7%.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 11μηνο κατείχαν το 42,3% του συνόλου πωλήσεων, σημειώνοντας πτώση 2,8% σε σχέση με το 45,1% που είχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Πτώση 2,6% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, καταλαμβάνοντας το 13,5% έναντι 16,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν ποσοστό ανόδου 2,7%, καταλαμβάνοντας το 30,5%, ενώ τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν άνοδο 3,5%, καταλαμβάνοντας το 11,1% έναντι 7,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3%, καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Τέλος, τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,4%, καθώς κατέλαβαν το 2,4% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Προτίμηση στα SUV!

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 49,3%, επέλεξε την κατηγορία Β, με το 31,3% αυτών να αφορά SUV μοντέλα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31%, εκ του οποίου το 22,4% αφορά SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,6% αφορά hatchback και sedan. Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α, με ποσοστό 8,8%, εκ του οποίου το 1,8% αφορά SUV.

Συνολικά, τα SUV κατέχουν το 63% και τον Νοέμβριο, σημειώνοντας άνοδο 8,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ σε ετήσιο επίπεδο το ποσοστό τους κατέγραψε μικρή άνοδο 1,6% καθώς ανήλθε σε 55,9% έναντι 54,4%.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ