Η Περιφέρεια Αττικής υπέγραψε χθες τη σύμβαση για το νέο υπόγειο πάρκινγκ στη Νέα Ιωνία, που θα φιλοξενήσει 310 αυτοκίνητα δίπλα στον σταθμό του ΗΣΑΠ. Το έργο αυτό κρεμόταν από το 1988 και τώρα μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης, με προϋπολογισμό 14,2 εκατομμύρια ευρώ συν ΦΠΑ.
Έγινε η υπογραφή μπροστά σε όλους, με τον Νίκο Χαρδαλιά και τον Παναγιώτη Μανούρη παρόντες. Ο Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Οργανισμού Δημήτρης Φραγκάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος Γιώργος Κορμάς έβαλαν τις υπογραφές τους, μαζί με τον ανάδοχο.
Λεπτομέρειες για το έργο στάθμευσης
Το πάρκινγκ χτίζεται σε οικόπεδο του Δήμου, 7.490 τ.μ., με έξι υπόγεια επίπεδα. Θα καλύψει σχεδόν όλο τον χώρο και θα λύσει το πρόβλημα της άναρχης στάθμευσης εκεί γύρω. Χιλιάδες άνθρωποι θα δουν βελτίωση στην καθημερινότητά τους από αυτό.
Πάνω από το υπόγειο, ο υπαίθριος χώρος αλλάζει όψη εντελώς. Διατηρούν την παλιά καμινάδα των 15 μέτρων από το εργοστάσιο ταπητουργίας, που θυμίζει την παλιά βιομηχανική ιστορία της Νέας Ιωνίας. Γίνεται χώρος πρασίνου και ξεκούρασης για όλους.
Το έργο τελειώνει σε 28 μήνες. Εντάσσεται σε 280 συν ένα σχέδια της Περιφέρειας, που θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στην Αττική μέχρι το 2028. Η Νέα Ιωνία, με την εμπορική της κίνηση, χρειαζόταν τέτοια λύση εδώ και χρόνια.
Ο λόγος του Χαρδαλιά και του Μανούρη
Μετά την υπογραφή, ο Νίκος Χαρδαλιάς μίλησε ανοιχτά. «Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πολιτών κάθε γειτονιάς του Λεκανοπεδίου και επιχειρούμε να δίνουμε λύσεις σε χρόνια προβλήματα ξεπερνώνοντας παθογένειες πολλών ετών. Τον περασμένο Απρίλιο είχα δηλώσει από τη Νέα Ιωνία πως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, προκειμένου να δώσουμε ξανά ζωή σε ένα έργο που η πόλη περιμένει εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες. Το χαρακτηρίσαμε «υπερτοπικό έργο μείζονος σημασίας» προκειμένου να κριθεί κατεπείγον και να επισπευσθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, με στόχο την άμεση υλοποίησή του. Σήμερα, κάνουμε πράξη μια ακόμη δέσμευσή μας.
Η Νέα Ιωνία είναι μια πόλη με μεγάλη ιστορία, με μια ζωντανή κοινωνία και μια έντονη εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, όπως σε πολλές πυκνοδομημένες αστικές περιοχές, το ζήτημα της στάθμευσης έχει αποτελέσει ένα χρόνιο πρόβλημα που επηρεάζει την ποιότητα ζωής, την κινητικότητα και την οικονομική δραστηριότητα. Με τη δημιουργία του νέου σύγχρονου υπόγειου πάρκινγκ, βάζουμε τέλος σε μια δυσλειτουργία που αποτέλεσε τροχοπέδη στη συνολική λειτουργικότητα της περιοχής.
Ταυτόχρονα, όμως, προχωράμε και σε μια σημαντική ανάπλαση του υπαίθριου χώρου, διότι για εμάς ο δημόσιος χώρος δεν είναι απλώς μια τυπική πρόβλεψη ενός έργου, αλλά μια ουσιαστική προτεραιότητα. Η ανάδειξη της ιστορικής καμινάδας της παλαιάς ταπητουργίας αποτελεί μια πράξη σεβασμού στην ταυτότητα της πόλης και στη μνήμη των ανθρώπων που εργάστηκαν και δημιούργησαν εκεί. Θέλουμε οι δημόσιοι χώροι να αποτελούν σημεία συνάντησης, ανάπαυσης και κοινωνικής ζωής, να είναι χώροι ανοιχτοί, φιλικοί και προσβάσιμοι για όλους. Η Αττική που οραματιζόμαστε, είναι μια Αττική που σέβεται τους πολίτες της, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής, που δημιουργεί σύγχρονες υποδομές και παράλληλα προστατεύει την ιστορική και κοινωνική της φυσιογνωμία».
Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Μανούρης πρόσθεσε τα δικά του. «Μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα έργο που καθυστέρησε πάνω από 35 χρόνια. Και μόνο αυτό, τα λέει όλα… Από το μακρινό 1988 κανείς δεν μπόρεσε να το πραγματοποιήσει και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να υπογράφουμε την υλοποίησή του. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον Περιφερειάρχη Αττικής Νίκο Χαρδαλιά, γιατί ήταν ο άνθρωπος που από την πρώτη στιγμή έδειξε έμπρακτο ενδιαφέρον για την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ ακριβώς στο κέντρο της Νέας Ιωνίας, δυναμικότητας 310 θέσεων. Με τη δημιουργία του, απελευθερώνονται 7,5 στρέμματα πρασίνου πάνω απ’ το χώρο στάθμευσης, σε ένα αν μη τι άλλο ιδιαίτερα νευραλγικό σημείο.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής μας αποδεικνύει πως δεν είναι απλώς σύμμαχός μας, αλλά κι ένας άνθρωπος που παράγει ουσιώδες έργο διαθέτοντας όσους πόρους έχει στη διάθεσή του για την αναβάθμιση των τοπικών κοινωνιών. Τον ευχαριστούμε για όλα όσα κάνει».
Παρών στην εκδήλωση ήταν και η Έλενα Ράπτη, η Έφη Φιλιοπούλου, ο Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Στέφανος Πασχαλίδης. Όλοι μαζί έδωσαν ώθηση για να προχωρήσει το πράγμα.